collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Blahaaa

Kategori: Allmänt

Blä blä böä, vad jag är på kasst humör idag. Känner mig bara sur, grinig och tråkig. Och som vanligt när förutsättningarna inte är de bästa, så blir såklart ingenting som jag tänkt mig.
Jag glömde ta upp mat ur frysen i morse, så nu fick det bli "snabbtining" i ljummet vatten. Jag var allt annat än sugen på besök just en sådan här dag, utan ville bara umgås med sambon och barnet, och hade tänkt att vi skulle gå ut en sväng så barnet får frisk luft. Men självklart slutade eftermiddagen med besök = ingen utevistelse. Vilket såklart lyckades få mig på Ännu sämre humör.
Och vem upplever att mitt dåliga humör går ut över honom? Jo min stackars sambo såklart, vilket inte alls är meningen. Men förståeligt, eftersom jag tenderar att dra mig undan och helst vill ha lite "space".
Stackars älskling.
 
Men mest stackars mig, faktiskt, som är den som har det taskiga humöret i mig fast jag inte vill. Men jag antar att man behöver lite dåliga dagar ibland för att uppskatta de bra dagarna desto mer. Eller vad tror ni?
Har ni andra riktigt dåliga dagar ibland, som inte är orsakade av något specifikt alls? Och går det ut över era nära och kära?
 

Kommentarer

  • ior säger:

    Gissa om jag har, gissa om det gör. Men så länge man är medveten om det kan man rätta till vad man ställer till med.

    2012-11-24 | 23:24:04

Kommentera inlägget här: