collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Operation: "Altanpimp" påbörjad

Kategori: Allmänt

Altanen får lite "styling". Världens duktigaste sambo kom på en superfin
idé och skred till verket medan jag var på jobbet. Hur fint som helst!



Mina älskade gul/gröna Kockumsmuggar fick en egen hylla


Medan pottan med den fina Hortensian(?) i hamnade på våningen under.



Dessa ljuslyktor köpte vi på Thuns för typ 30 spänn styck förra
sommaren. Simpla och enkla och duger helt klart en sommar till.



Ampelblomstret flyttades från framsidan av huset, till ny plats på
altanen. Syns inget vidare på bilden, men den gjorde sig förbaskat
bra där



Och när jag idag var på jakt efter en specifik typ av väggkruka på
väg hem från jobbet(vilket jag inte hittade), så "råkade" den här
följa med hem. Utomordentligt sött tycker jag, vad tycker ni?



Och så fick vi äntligen vår planerade(och efterlängtade) "kalla" på den
förbättrade altanen. Var lite för kallt ute, men ändock förbaskat mys.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: