collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Ojojoj...

Kategori: Allmänt

... det tar på krafterna att börja jobba igen efter ett uppehåll på ca 14 månader. Jag har hittills bara jobbat 2 dagar, och jag har fått en riktig mjukstart med liten postmängd och möjligheten att köra bil i stället för att cykla då vi haft en bil "över"(den väntar på att skrotas) på jobbet. Men satan i gatan vad jag gäspat när jag kommit hem om dagarna! Jag har varit redo att lägga mig ner på golvet och somna på plats där. Men det går ju inte. Jag måste ju bära runt på barnet typ konstant när jag kommer hem, för annars blir det liv i luckan må ni tro!

Tiden från det att jag kommit hem, fram till barnet läggs i sin säng, passerar på rent djävlaranamma. Ren skär vilja. Ren skär uthållighet.
"Snart, snaaaaart är det grötdags. Snart, snaaaaart är gröten uppäten och pyjamas ska på. Snart, snaaaart har han tuttat färdigt och ska i säng. Snaaaaart.... nu är ungen lagd.... Yes, jag är frii!" Typ :-p
Haha, känns så hemskt att tänka så, och att inse att man är glad att ungen sover så man slipper konka runt på honom. Men det är ju faktiskt så. Och när man dessutom efter lååångt uppehåll precis börjat jobba igen, med ett i mitt fall fysiskt krävande arbete, så är lättnaden stor när man äntligen får sätta sig ner och pusta ut.
Nog för att jag hamnar framför datorskärmen varje gång, men det är avslappning för Mig.

Idag fyller jag år, och i morse när jag klivit upp och satt i soffan med min frukost, kom plötsligt karln min in i vardagsrummet. Spritt språngande naken och nyvaken, med ett kuvert i munnen. Han var sååå söt. Fattades liksom bara en rosett ni_vet_var ;-p
I kuvertet låg....


Yay! Shoppa!


Sedan försvann han och kom tillbaka med 2 likadana små paket som var från Linus(som fortfarande sov när detta skedde). Och i dem fann jag...



Yay! Förmiddagsfika på jobbet!


Mina fina killar, de vet hur man gör en gammal morsa glad! Men jag fick faktiskt present av en kille till idag, och det var min söta arbetskamrat Svenne. När jag kom tillbaka från turen idag kom han med en påse med detta i...



Glass och en havreboll!(och jag vet en viss "H" som är avundsjuk
om hon ser detta)


Det känns brutalt skönt att det är röd dag och ledigt i morgon, att verkligen verkligen börja lite mjukt. För tro mig, inom kort kommer den krassa hårda verkligheten på jobbet slå mig som en riktig feting på käften, och då kommer det vara skönt att man fick värma upp lite försiktigt först.
Morgondagen bjuder tyvärr inte på så mycket vila. Sambon ska börja montera ner det som skall bytas ut på altanen, och då har jag ansvaret för barnet. Och själv ska jag försöka få ner mina jordgubbsplantor någonstans. Helst hallonplantorna också, men jag vill fixa lite extra jord och kanske hästskit först så att de sätts med så bra förutsättningar som möjligt, och det hinns nog inte med i morgon. Kanske till helgen.
Men nu ska jag avnjuta min whisky jag har i ett glas här, och om inte alltför lång tid blir det nog sängen. Och jag lär somna ovaggad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: