collinus

Livet i byhålan med barn och katter

En liten snabbis då

Kategori: Allmänt

Nej, ingen SÅDAN snabbis. Jag talar givetvis om ett blogginlägg. Var egentligen för slö för att blogga idag, vilket resulterade i en liten rad bilder i förra inlägget från dagens tidigare promenad bara för för att få ihop ett inlägg men slippa fejka fram en tråkig text.
Jag har i och för sig inget skoj att skriva om i skrivande stund heller, men jag vill ändå ta mig några minuter till att berömma min sambo lite.

Idag, en slö söndag, klev han upp och praktiskt taget "tvingade" mig att ligga kvar i sängen på min spikmatta.
"- Ligg där nu tills ryggen är bra".
Själv tog han med sig barnet och drog igen sovrumsdörren efter sig.
Om jag nu verkligen skulle ligga tills min rygg blir bra skulle jag nog ha fått ligga ngn månad eller två :-p Men han menade givetvis så länge jag kände att jag behövde ligga på den just DÅ. Och jag tackar sällan nej till möjligheten att få ligga ensam kvar i sängen utan barn, så jag tog tacksamt emot möjligheten och lade mig på min älskade spikmatta. Och somnade.

Jag sov väl i ungefär 1 - 1,5h. Hur skönt som helst. Och döm om min förvåning, samt lycka och tacksamhet, när jag upptäcker att världens mest underbara sambo har röjt undan i köket medan jag har sovit! Han har diskat undan de stora grejerna som vi sällan ställer i diskmaskinen då de bara tar upp onödig plats däri, samt torkat av alla köksytor. Det var sååå fint. Och han hade även plockat av vardagsrumsbordet från all skit som liksom bara "hamnar där" under veckans gång(dvs disk, snusdosor och annat skräp ingen av oss orkat plocka bort).
Man blir så glad när de alltid söta, men oftast mindre ordningssamma, karlarna gör en sådan sak :)

Så Hail to the Sambo! Jag älskar dig! :)


Blidde lite tacos till söndagsmiddag...


Barnet som sov när vi började äta, men vaknade mitt under måltiden, fick ligga kvar i vagnen tills vi ätit upp. Det var bekvämast så(för mamman och pappan) ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: