collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Vinterkräksjuka

Kategori: Allmänt

Det är just vad himlen tycks ha drabbats av. Ända sedan igår kväll har det snöat, mer eller mindre, och det ligger minst 3dm snö på backen. Just i skrivande stund Vräääker det ner snö, och jag har just kommit in från en snabb skottning av trappen och gången mellan trappen och parkeringarna.
Det blir ju liksom lite krångligt att skotta snö när man har en liten hemma. Nu skuttade jag ut snabbt medan barnet sprang i sin gåstol här inne, och det hade inte gått ngn nöd på honom under de 5-8 minuter som jag var ute, men det känns ändå inte okej att lämna en så liten helt utan uppsikt, för man vet aldrig vad han plötsligt kan tänkas få tag i när man inte ser. Men idag fick det bli tvunget.

Om snöandet behagar upphöra någon gång idag så ska jag bylta på ungen och sätta honom i vagnen så han får titta på när jag skottar, och hoppas att han finner sig i det. För idag kommer det ta tiiid att skotta. Den stora "skopan" kommer bli för tung att använda idag, den är bäst till mindre mängder pudersnö. Idag blir jag nog tvungen att ta den mindre skyffeln och det går allt annat än fort...
Vinner jag på lotto ska jag köpa en snöslunga... (jag spelar inte ens på lotto).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: