collinus

Livet i byhålan med barn och katter

TGIF

Kategori: Allmänt

Yay, ikväll har sambon sin sista arbetsdag för den här veckan, och vi får mysa med honom hela helgen. Tyvärr är han inte på världens bästa humör för tillfället då den förbaskade jäkla motorlampan började lysa i Saaben igår igen...
Bilen var inne på lagning förra veckan och fick motortemperaturgivaren utbytt, vilket verkstaden kommit fram till var felet. Dessutom fixade de läckaget vid bränslefiltret som Bilprovningen gett oss en 2:a för. Menne... det var väl tydligen inte den där givaren som var problemet då. 
Sambon var ganska lagom bitter på jobbet igår och gick runt och var arg och frustrerad och allmänt less på bilhelvetet. Det liksom räcker nu. Vi som bara tänkt byta ut Peggy mot något liite större, måste börja fundera på att byta ut även Saaben, för snart kostar den oss mer pengar att dras med, än det skulle kosta oss att skaffa en ny(läs: ny begagnad) bil. Just nu är Volvo V70 det som mest florerar i tankarna. Men vi får avvakta och se vad verkstaden hittar eller inte hittar och hur mycket det kommer kosta.
Behöver jag säga att vi är less på bilstrul här hemma?

Idag ska barnet och jag försöka ta oss in till Norrtälje och småshoppa lite. Jag har presentkort på Kappahl och H&M som jag fick i julklapp, och planen är att jag ska hitta mig en mysig morgonrock på Kappahl. I övrigt vet jag inte vad jag vill ha, men jag ska köpa några pyjamasar till barnet då de han har(trots att de är i "rätt" storlek), inte sitter bra på honom. Dels är de tajta, vilket han inte gillar, dels är de så korta i "kroppen"(från hals till skrev). Varför görs alla pyjamasar(och andra kläder med för den delen) så tajta? Framför allt när de små sover ska de väl få ha lite tyg att röra sig i? Och rent värmemässigt är det ju bara bra om det finns lite plats för luft att röra sig i innanför kläderna, sitter det tajt blir de ju kalla.
Och här passar jag på att understryka att Jag Köper Pyjamasar Till Barnet Idag. Så det räcker gott och lagom. Vi behöver inga fler.
Detta säger jag då det ibland brukar kunna dyka upp saker till barnet som små fåglar snappat upp att det varit ont om, och plötsligt sitter vi med 314 likadana prylar som ska försöka avverkas innan barnet växer ur det ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: