collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Fröken Röd har hittat hem igen

Kategori: Allmänt

Jodå, nu har hon hittat även till Rånäs. För hon har ju faktiskt aldrig varit här förut, då jag var på smällen när vi flyttade hit den 13:e November 2010. OJ vilket skönt år det har varit. Att ha fått slippa alla tampongbestyr, kunna skutta runt i sänghalmen när man vill, kunnat planera att åka bort utan att ha den där tanken i bakhuvudet att "-Näär är det dags nästa gång? Bör jag ta med egna, röda lakan, typ?".

Upptäckte det när jag vaknade i morse. Vilket egentligen var ganska otippat att jag skulle upptäcka när jag fortfarande låg kvar i sängen då det brukar vara allmänt kladdigt i trosorna ändå om morgnarna. För jag vet inte hur det är med er andra som fått barn, men efter förlossningen har jag haft helt sjuka mängder flytningar. Det är kladdigt typ Alltid? Vad är dealen med det liksom? Fruktansvärt onödigt om man frågar mig. För att inte tala om ofräscht(och ja, jag är övertygad om att minst hälften av er som läser tycker att jag delar med mig av lite väääl mycket info när jag pratar om mens och flytningar etc. Men sådan är jag, finns alltid någon likasinnad därute som sitter och nickar igenkännande och som tyckt och tänkt likadant som jag. Här delar vi med oss av erfarenheter!).

Jahapp, då är man är redo att producera nya bebisar då. Rent kroppsligt, alltså. För i övrigt är jag lååångt ifrån redo att ens tänka tanken på att skaffa fler bebisar. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att min rygg skulle klara en unge till. Jag hade ont i den under graviditeten, och har ont nu även efter. Min rygg är såpass trasig att jag förmodligen kommer bli en sådan där bitter tant i framtiden som går runt med krökt rygg och klagar över värk jämt och ständigt.
Den värker dagtid, den värker om nätterna, jag kan knappt sova för att ryggen inte accepterar någon av alla 715 ställningar jag provat på. Jag kan bara sova hyfsat om jag får ligga på min spikmatta, men det får jag ju inte för det närhetskrävande barnet som även det sover som ett arsel om nätterna.
 Jag skulle nog behöva skaffa klippkort hos en kiropraktor, men vem f-n har råd med sådant?

Nej, den här dagen hade ju faktiskt kunnat starta trevligare än med ett par blodbesudlade trosor i tvättkorgen. Och huvudvärken som kom med den hade jag ju helst också sluppit. För sambon försöker övertala mig att ta lite egentid och göra den där Norrtäljetrippen alldeles ensam idag.
Åka och shoppa SJÄLV? Hjälp, det känns ju nästan lite läskigt. Främst ångestladdat att lämpa över hela ansvaret för barnet och dess måltider på sambon på hans lediga dag. Inte för att jag inte tror att han klarar av det - för det vat jag att han gör. Men för att barnet fortfarande inte grejar att dricka ur flaska eller pipmugg och därför inte dricker någon välling. Tänk om man blir jättekinkig för att han vill ha de allsmäktiga tuttarna som inte är hemma?

Nej, jag måste lära mig att slappna av lite när det gäller det där. För vem vet, när mamma inte är hemma kanske barnet mirakulöst helt plötsligt lär sig att dricka välling ur flaska alt pipmugg? Man vet ju inte förrän man har provat...

Kommentarer

  • Linda säger:

    Tycker det är superkul att du skriver så personligt, om man inte kan hantera det behöver man ju inte läsa ;D Spännande med fröken röd, än så länge verkar hon inte hitta hit =P



    Låter ju som en toppenide att ha lite egentid, do it! Lillen är ju i bra händer och av egen erfarenhet så funkar det bättre med pappatid om mamma inte är i huset ;) Ta hand om dig sötnos! <3

    2012-02-12 | 20:46:20
    Bloggadress: http://www.palansvarld.se

Kommentera inlägget här: