collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Tro på f-n...

Kategori: Linus utveckling

Efter en katastrofnatt(Linus vaknade och skrek som en spädgris före 22:30, och spenderade resten av natten hos mig i min säng) undrade jag såklart vad som inte var bra. Är det tanden som är på väg ut som bråkar?
Så jag passade på att försöka få mig en liten glimt i munnen på honom när vi rullade runt och mös i min säng mitt på dagen idag. Och vad ser jag, om inte att även tanden intill är på väg ut!





4 tänder alltså.
Jag borde ju egentligen ha misstänkt det, eftersom de 2 tänderna i underkäken kom i princip samtidigt. Jag tänker med andra ord koppla nattens illvrål till tänderna, då jag inte har så många andra orsaker att välja på bortsett från separationsfaser och sånt jox förstås. Och Linus kan ju inte berätta vad han ylar om heller, så gissa är det enda man kan göra.
Jag hoppas det lugnar ner sig innan torsdag kväll i alla fall, då det är tänkt att barnet ska få sova i eget rum för första gången...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: