collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Taskigt med "inspo"

Kategori: Allmänt

Inspiration alltså. Till att blogga alltså, därav det ovanligt glesa bloggandet under helgen. Plus att vi haft lite saker för oss och inte varit hemma så mycket.
I lördags kom barnets morföräldrar och hälsade på på förmiddagen innan de åkte vidare mot lite shopping i Uppsala, och efter att barnet sovit åkte vi och hälsade på en vän som vi inte träffat på evigheter.

Idag har barnet och jag varit i Uppsala och gratulerat sambons bror på fördelsedagen, fast i efterskott. Vi plockade med oss barnets farföräldrar i Rimbo, och åkte iväg. Kan konstatera att antingen kör Jag som ett arsel, eller så gör alla andra det. Förmodligen en kombo skulle jag tro, oavsett gillar jag inte att köra i - eller runt Uppsala. Nu blev det ju mest runt, då vi skulle till Svartbäcken, men vissa av påfarterna samt avfarterna där är så korta så man hinner knappt kasta sig ut/in i den fil man ska för att komma rätt. Och man får NOLL samarbete från övriga bilister, så det har handlat om knappa decimetrar mellan min bil och övrigas vid ett par tillfällen idag.
Stackars svärfar satt väl som på nålar där i passagerarsätet, det är ju inte så ofta jag kört när de åkt med tidigare. Men vi kom fram, samt hem, helskinnade i alla fall. Till och med smörgåstårtan vi hade med oss i bakluckan var hel och fin när vi kom fram! ;-D

Sambon som jobbat idag, var hemma när vi kom hem. När jag tog i handtaget till ytterdörren sade jag till barnet:
"- Nu SPRINGER vi in och ser om pappa gör det som alla pappor gör när de för en gångs skull kommer hem till tomt hus!"
Tråkigt nog gjorde inte pappa något sådant(och ni som inte alls förstår vad jag pratar om, får förbli oförstående :-p), han låg på soffan och sov som en gris :-p


Solen stekte på baksidan av huset när vi kom hem, så vi passade
på att gunga lite

Kommentarer


Kommentera inlägget här: