collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Saker jag stör mig på

Kategori: Saker jag stör mig på

Jag har en liten "egenhet", som innebär att jag kan störa mig något enormt på totalt triviala småsaker. Och givetvis "större" saker också. Lite av ett i-landsproblem skulle man väl kunna säga. Jag funderar på att göra en bloggkategori för just saker jag stör mig på, som jag kan fylla upp när andan faller på.
Jag har egentligen inte varit så intresserad av att dela upp inläggen bland olika kategorier då jag tycker det är så himla onödigt. Läser man flitigt någons blogg, så läser man väl alla inlägg oavsett kategori? Jag tror folk gör massa olika kategorier bara för att en större publik ska hitta till deras bloggar när de googlar efter saker. Tror jag.
Och med det uttalandet ville jag inte på något sätt trampa någon av alla Er med just massa olika kategorier i era bloggar på tårna, jag ville bara påvisa att Jag inte känner något behov av att ha några. Utom möjligen just en för saker jag stör mig på. Alternativt en "Bra", samt en "Anus"-kategori utöver den allmäna.

Vad stör jag mig på idag då? Jo, jag stör mig på den där individen på Facebook(jag är övertygad om att de flesta av er har en sådan), som kommenterar ALLA era statusuppdaterigar, oavsett vad de handlar om. Alltså just en specifik individ. ALLTID samma.
Den där personen som tycks ha ett okontrollerat behov av att säga något om varje bild, varje status och varje länk du lägger upp. Som alltid ska kommentera, alt ställa en fråga om det du just skrivit/laddat upp.

Skriver man något på Facebook får man givetvis räkna med att folk kan kommentera det, men när Alltid samma person kommenterar precis tamejfan Allt, då kan det bli lite långrandigt.
Jag hade en sådan individ i min kontaktlista, och till saken bör tilläggas att jag inte ens kände henne egentligen. Vi kom i kontakt med varann genom en liten affärsuppgörelse, och efter det kände hon tydligen att det var på sin plats att hålla stenkoll på alla mina företaganden på Facebook. 
Nu kanske detta uppfattas som att hon kanske var kritisk och otrevlig eller något, men så är inte fallet. Hon var alltid trevlig. Men jag ledsnade. Så till den milda grad att jag faktiskt raderade henne från min kontaktlista.
Är det att överdriva? Kanske, men "Facebook-stalkers" är något jag stör mig på. 

Kommentarer

  • ior säger:

    Jag stör mig också på en massa saker så jag var tvungen att läsa vad du stör dig på.... Att störa mig på "folk" är nog min favoritsysselsättning. Efter att ha läst kunde jag ju inte låta bli att kommentera. Men jag lovar att inte kommentera precis allt :p

    2012-04-10 | 22:40:59
  • Jennie säger:

    Ang det här med kategorier så kan jag säga att enda anledningen till att jag har det (glömmer dock ofta att kategorisera...) är för att jag själv ska hitta tillbaka till info jag söker. Jag går OFTA tillbaka och tar reda på saker/friskar upp minnet om saker gällande barnen eller saker vi gjort och då underlättar det något ENORMT att ha kategorier.

    Fler träffar på google tror jag faktiskt inte att man främjar genom kategorier? De träffar man får där får man nog oavsett. Tror jag! :-)

    2012-04-11 | 10:46:48
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Hanna säger:

    Jo, efter att jag postat inlägget så slog mig tanken just om det där att leta bland sina egna inlägg, så förmodligen gäller det de flesta bloggare. Men jag tror Ändå att några gör det för google-hitar ;)

    2012-04-11 | 12:34:09
    Bloggadress: http://collinus.blogg.se/
  • Micaela säger:

    Måste kommentera här med ; jag har två sånna, varav den ena verkligen är en sån morsa som vill komma med "goda råd" hela jäkla tiden, den andra är en gymnasiebekant som jag inte alls hängde med i skolan. De "like:ar" ALLT, jag menar ALLT. Om jag skriver "bajs" så är det minst två som gör tummen upp eller kommenterar!

    2012-04-11 | 22:18:25
    Bloggadress: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här: