collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Radhusbiff och BRUTALtrött unge

Kategori: Sova sova sova säng säng säng

Stackars lilla barn vad han har varit trött idag. Han sov lite drygt 2 timmar när han somnade där vid 8 i morse, vilket innebar att han blev eftermiddagsviletrött på tok för tidigt. Men vad gör man? Vi försökte hålla honom vaken en stund extra genom att hålla låda, och han somnade ca 13:40. Tyvärr sov han inte så länge som önskat, utan vaknade efter 40 minuter. Dock var han fortfarande trött, men brutalt envis. Undrar vem han fått det från? Inte är det mig i alla fall(tror jag?). Han var tuttig och ville bara komma till mig, och eftersom han inte snuttat sedan 6 på morgonen då vi klev upp, så fick han som han ville.
Sedan dess(ca 14:20) har han varit vaken, fram till nu klockan 19:00 när han somnade som en klubbad säl. Han höll gång på gång på att somna vid bröstet nu vid kvällssamningen, och det var halvt omöjligt att hålla honom vaken. Men jag ville ju att han skulle snutta så mycket som möjligt så att han står sig hela natten nu när han inte ska få tutte förrän vi kliver upp för dagen. Jag tror han somnade innan huvudet nuddade kudden faktiskt. Inte ultimat, men han orkade verkligen inte, vilket är fullt förståeligt efter en rackig natt och dessutom 4h & 40 minuter vakentid innan läggdags.

Jag är fullt inställd på att även den här natten kommer innebära en massa gnälliga och skrikiga uppvak, och nu ligger det dessutom huvudsakligen på Min lott att ta hand om dem eftersom sambon ska jobba i morgon, vilket ska bli spännande då jag själv inte sov mer än en halvtimme(Kanske en timme, men det är alltbra knappt) natten som var. Just därför tänker jag gå och lägga mig nu, fast klockan inte ens hunnit bli 19:15, i hopp om att vara tillräckligt trött för att hinna somna och få åtminstone någon timmes sömn innan uppvaken börjar.
Så godnatt på er, vi hörs med största säkerhet i morgon!

Visst ja, radhusbiffen. Barnet fick idag smaka blodpudding för första gången. Men det berättar jag om i morgon om jag kommer ihåg.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag följer er med spänning och jag fick nästan en liten tår i ögat när jag tänkte på lilla tröttsöten som höll på att somna i gåstolen, så gulligt och lite sorgligt, att man kan vara så trött liksom :-)

    Och tänk att de små liven bara inte kan fatta att man gör allt detta för deras skull i det långa loppet, och att de bara kan väl GE MED SIG och inte vakna och "bråka"... Ja man skulle vilja kunna programmera in det på något sätt bara.

    Tycker ni är så himla medvetna och duktiga och kärleksfulla, ville bara säga det.

    Kram

    J

    2012-04-22 | 21:21:04
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Hanna säger:

    Jennie - Jättetack för de orden, det värmer oerhört att höra att någon tycker att vi gör något bra. Inte för att vi hört någon annan säga/tycka något annat, men ändå.

    All pepp du ger betyder väldigt mycket, det blir liksom lite lättare att fortsätta kämpa då. Och att bli kallad medveten, duktig och kärleksfull är nog det bästa "betyg" man kan få :)

    Angående hans enorma trötthet igår, så kan jag inte annat än hålla med. Tyckte så synd om honom, när han var så trött att han inte ens orkade gnälla över tröttheten som han alltid gör annars, utan höll på att somna på plats i sin gåstol. Då ÄR man verkligen helt slut :)

    2012-04-23 | 20:07:15
    Bloggadress: http://collinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här: