collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Lets go official

Kategori: Allmänt

Det känns som det är dags att klargöra lite grejer här.
Stefan och jag bor inte längre ihop, och har så inte gjort sedan årsskiftet *konstpaus*
Det har aldrig varit någon hemlighet, men heller inget vi gått och basunerat ut högt i offentligheten, främst för att slippa massa nyfikna frågor som folk faktiskt inte har något med att göra. Våra närmaste vet, och det har varit viktigast.
 
Vad som ligger bakom detta har folk heller inget att göra med, och är man så ofantligt nyfiken att man bara inte Kan låta bli att fråga, så fråga då honom eller mig, gå inte runt och luska för sånt gör mig bara förbannad. Men jag kan sträcka mig till att säga att det handlar om att vi känner olika saker.
 
Vi är fortfarande gifta på pappret och har ännu inga planer på att ändra det, men vi bor som sagt inte ihop. Och för att slippa frågor om boendefrågan så har vi än så länge löst det som så att våra barn alltid bor kvar i vårt hus, medan Stefan och jag växelvis bor hos våra respektive föräldrar. Detta för att barnen ska påverkas så lite som möjligt och slippa slussas runt under tiden som vi filurar över vårt äktenskaps vara eller icke vara.
Och att flytta hem till mamma och pappa som 35-åring resp 36-åring är som vem som helst kan förstå inget drömscenario. Vi är alltid välkomna dit och det vet vi, men vi hade ju helst åkt någon annanstans. Men med hus, 2 barn och ena parten på studiebidrag så är vi ganska begränsade rent ekonomiskt, så vi vet inte hur vi ska lösa det på för annat sätt just nu.
Så här passar vi på att slänga ut en liten förfrågan! Är det någon som har, eller känner någon som har, typ en minimal 1:a, eller ett rum med egen ingång eller liknande till uthyrning för extremt billig penning i Rånäs/Rimbo(i värsta fall Norrtälje)-området, så hojta gärna till. Vi vet inte hur länge vi i så fall kommer nyttja den, men räkna med några månader?
 
Och sist men inte minst - Stefan och jag är inte osams, vi är goda vänner och kan umgås utan problem och allt sådant, så vad gäller ev födelsedagsinbjudningar, middagsbjudningar och dylikt så har vi inga problem att komma på sådant hela familjen. Även om vi inte lever som ett par, så umgås vi fortfarande som vänner, och som en familj med våra barn, det är viktigt för oss.
 
There. Nu kan ni försöka återgå till era egna liv ;)

Kommentarer

  • Lina Hjalmarsson säger:

    Skönt att du skriver ( i värsta fall Norrtälje området) ;)

    Min Stefan brukar somna på soffan rätt ofta så jag har en plats över till dig i min säng ifall det krisar. Haha

    Svar: Haha, bara till mig, inte Stefan?("min" Stefan alltså) ;-p
    Collin80

    2017-03-16 | 15:54:17
    Bloggadress: http://roxiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här: