collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Att känna glädje och tacksamhet...

Kategori:

... över några ord i pränt.

Jag har har varit hemma och vabbat förkylda barn i 3 dagar, vilket inneburit att jag nästan fått öronen söndertjatade av frasen "-Ja e thnooorig!" från vår 3-åring. 
Jag har utan underdrift torkat näsorna på både honom och 5-åringen(som eg kan själv men kräver assistans "-för det är orättvist att bara C får hjälp") säkert 40 ggr om dagen.

Vad som skett på jobbet medan jag har varit borta har jag inte en susning om, men idag fick jag mig mitt livs överraskning vid middagsbordet när jag kollade Facebook. En arbetskollega hade publicerat en bild han tagit på lokaltidningen, på min sida. En bild som först gjorde mig generad, men sedan väldigt, väldigt glad. Och tacksam. Och blödig.
Jag hade fått Dagens Ros av en Sigtunabo ❤

Jag önskar jag kunde beskriva i ord allt som skedde i min kropp och min hjärna när jag såg bilden. Beskriva vad de enkla, men ack så betydelsefulla, orden betydde för mig.
Min arbetsplats/situation har stundtals fått mig att må så himla dålig. Min arbetsgivares rykte och all galla över den i sociala medier har inte direkt gjort saken bättre, så att personligen få den här typen av bekräftelse kändes så himla bra. 

Jag vet precis vem skribenten är, och jag är henne tacksam för årets i särklass bästa självförtroende-boost.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: