collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Det där som kallas livet

Kategori: Allmänt

... har många små "överraskningar" att bjuda på.
Igår fick jag till exempel veta att vi skulle få minst en natts barnfritt här hemma, till förmån för karln och mig. Vad bra!
Igår kväll började jag få ont i halsen... Samtidigt var Minigris ovanligt gnällig innan läggdags, och vaknade varje halvtimme efter att han somnat . Hela natten.

Så i morse när vi vaknade, satt det där onda i halsen kvar, huvudvärken var ett faktum och jag kände något skumt ligga och lura långt in i kroppen. Och Minigris kändes ovanligt varm.
37,7. Jahopp, då fick karln hoppa över att jobba idag, vilket var planen från början, då jag har "ett riktigt jobb och han bara jobbar extra", som han uttryckte det. Men då sade jag ifrån. Den där skumma känslan långt inne har jag känt förut, man har ju hunnit med några sjukdomar under sina 35 år(shit är jag SÅ gammal?!). Så jag stannade hemma med ungarna så karln fick åka och jobba. Och mycket riktigt, nu har den där skumma känslan ökat, och jag vet nu med övertygelse att jag kommer ha feber inom någon timme eller två. Karma är en tik.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: