collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jodå jag lever

Kategori: Allmänt

... även om det varit ganska dött här ett tag. Orken och lusten har varit frånvarande, så jag har valt att ägna mig åt mig själv och min familj i stället.

Nu har jag dock en liten lista på saker jag vill få gjort/unna mig/unna andra framöver, därför väljer jag att lista det här(utan inbördes ordning) för att inte glömma det själv.

Jag vill...

- unna mig ett besök hos frisören(för jag har klippt mig själv senaste typ... 6 åren?)

- testa att få naglarna fixade. Någon gång. När jag är ledig. Långa snygga naglar och brevbäring går liksom inte ihop.

- få uppleva en, från Minigris, hel och full god natts sömn utan minsta uppvak(Hahaha jo det kan jag ju drömma om iaf)

- gå regelbundet till massör(vilket jag inte kommer ha råd med så länge maken pluggar. Jo, det har jag inte hunnit ta upp under min långa frånvaro. Han pluggar just nu upp sina betyg på Komvux för att kunna söka till högskola och utbilda sig till förskolelärare. Det ni.) för att skämma bort(och lindra) min arma rygg och axlar. Så vill ngn som är duktig förbarma sig över mig och knåpa hutlöst billigt - tveka inte att höra av er :-p

- byta jobb. Närmare hemmet. Helst igår.

- skaffa nya glasögon, då det äldre(OCH det yngre) av mina barn suttit och skrapat på glaset med sina tänder så de ser fördjävliga ut. Dessutom har maken just blivit glasögonorm och klär något fantastiskt bra i dem(trots att han ser ut som Boxer-Robert), så man vill ju glänsa ikapp.





- hinna städa lite mer(och noggrannare) för att jag trivs och mår bättre med lite mer ordning omkring mig(hade jag sagt detta till min mamma när jag var 10 hade hon gapskrattat åt mig)

Ja, detta var en liten del av allt på min lista. Det jag kom ihåg idag i alla fall, listan kommer garanterat bli längre. En annan dag. Nu ska jag kolla på den så kallade "mellon" medan maken bakar bröd(jo du läste rätt).
Godkväll på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: