collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Åh vilken fröjd

Kategori: Allmänt

... att få sova utan Minigris i huset.
Vi(maken) har den här helgen börjat att bygga om trappen på framsidan av huset och utökar den med en liten altandel. Till sin hjälp har han sin far som är duktig på sådana saker, så även hans mor har följt med hit och hjälpt till med barnen, och hon tyckte att de skulle ta med sig minigrisen hem över natten så att jag skulle få en natts obruten sömn. Underbara svärmor!

Tror ni jag kunde somna i vettig tid igår eller? Såklart inte. Och då var det inte för att jag sprang runt och tog hand om massa "måsten" eller så, nej då. Jag satt i soffan och åt lite glass tillsammans med maken en stund, men gick och lade mig straxt efter 21:30. Men jag somnade nog inte förrän närmare 00:30, fast jag hade alla möjligheter i världen att sova ostört.
De enda "störelsemomenten" som kunnat sabba min chans till god sömn var makens och sonens hosta, men det är ljuva grejer jämfört med att behöva studsa upp och bära gnällig bebis var och varannan timme. Lite hosta måste jag inte kliva ur sängen för i alla fall.

Men men, jag somnade ju i alla fall till slut, och vaknade av att storsonen låg och smekte mig på armen. Vi låg här och myste en lång stund innan han tyckte att det fick räcka med gos och klev upp och drog igen dörren efter sig så att jag skulle få sova mera. Underbara unge.
Men någon måtta får det vara med sovandet. Jag känner mig rätt utsövd jämfört med övriga morgnar, så nu ska jag upp och stoppa i mig lite frulle och försöka hinna med några små "måsten" innan svärföräldrarna kommer hem med Minigris inför mer altanbygge.

Mooooot kaffet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: