collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Natt 3

Kategori: Allmänt

... bjöd på mycket spring till hans rum. Och i samma veva som jag själv var på väg att gå och lägga mig(strax före 23) så fick han ett sådant där idiotuppvak då han var jätteledsen och inte gick att lugna utan att ta upp honom. Och varje gång jag försökte lägga tillbaka halvsovande unge i sin säng började han yla innan huvudet hunnit träffa kudden. I de lägena är det bara att gilla läget och sätta sig och studsa på sängen med honom i knät tills han känns lite avslappnad, och sedan söva honom i Våran säng. Tyvärr.
När storsonen kom in till vår säng på natten flyttade jag utan problem över Minigris till sin säng igen. Det blev som sagt en del spring inatt, men han sov i alla fall i sin egen säng tills han vaknade någon gång runt 6 och klev upp med sin pappa medan jag och storsonen fick sova till 7 ungefär.

Och det är nog såhär det kommer se ut framöver. Spring in i hans rum för nappistoppning och gung, och det är mitt val att ha det så. Dels för att få lite ordning i både Minigris och i vårt sovrum. Vårat rum kändes så jäkla mycket större när spjälsängen försvann. Och Minigris rum blev plötsligt någons rum när sängen kom in, och inte bara en plats för lite leksaker och en torkställning. Och så kan det vara najs med liite mer privacy man och hustru emellan om man så säger :-p Åtminstine fram till 00 - 02 någon gång då storsonen lufsar in till oss med sitt täcke i släptåg.

Idag har det städats litegrann och bakats tårtor, och jag har haft världens bästa hjälpreda i vår snart 3-åriga kille som putsat fönster, följt med och handlat och smakat på tårtfyllning. Han kan han!
Minigris är förvisad till sina farföräldrar för natten, så vi får en lite lugnare natt inatt, vilket ska bli såå skönt. Så nu ska jag gå och lägga mig och sova såå gott.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: