collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hur vi ska få dagarna

Kategori: Allmänt

... att gå ihop här hemma med en tandsprickande, utvecklingsfasande, klängig och gnällig mammagris, är för mig en gåta.
Ongen kan inte sova middag själv utan man måste ligga bredvid om man vill att han ska få ordentligt med sömn, och det kommer inte funka med en storebror i huset. Eller idag somnade han faktiskt i vagnen under promenad och sov 45 minuter innan ramaskriet kom, men omsövning fick ske PÅ mig.
Efter läggning igår kväll vaknade han flera gånger, och någon gång mitt i natten var han så ledsen att jag var tvungen att gå upp med honom för att hans pappa skulle få sova. Bytte blöja och gav lite Alvedon mot värken i munnen, och sedan satt vi i soffan och kollade på Discovery Channel och drack fruktsoppa tills han visade tecken på att vilja sova igen.
Jag som inte somnat otdentligt innan hans uppvak somnade först någon gång före 3. Strax efter 7 klev vi upp för dagen.

Nu har det varit såhär i någon vecka, och jag sitter bara och väntar på att sömnbristen ska börja få mig att må sådär uselt som jag gjorde för några månader sedan igen. När jag knappt ville äta, kände mig ständigt yr och illamående och ibland trodde att jag skulle falla ihop av utmattning.
Lugna, jag känner inte av något av de symtomen än. Men man blir ju nojjig. Och jag som ska börja jobba i augusti(vilket är ett ångestmoment vi får tala om en annan gång) undrar hur jag ska orka både jobba, ta hand om barn och hem och samtidigt sova som ett arsel. Men förhoppningsvis har det här gått över innan dess. Fast då kommer väl rackig sömn som ett brev på posten genom att ungen börjar på dagis i stället :-p



Såhär har vi sovit idag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: