collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Hur natten gick?

Kategori: Allmänt

Eh, jo, alltså... jag vet egentligen inte riktigt. Det blev inte riktigt som planerat.
När jag väl somnade igår kväll så sov jag väldigt tungt, förmodligen på grund av att jag knappt sovit natten före. Så någon gång inatt när Minigris gnällde klev jag upp och eh... bar in honom till vår säng. Jag var knappt medveten själv om att jag gjorde det, för jag har ingen aaaaning om vad klockan kan ha varit, och jag brukar ha för vana att titta på den när jag vaknar om nätterna. Jag vaknade av honom någon gång senare på natten och liksom hajade till när jag insåg att oj, ligger han här? Jaha, just det.

Så premiärnatten i eget rum är tyvärr lite svår att utvärdera. Dock bar jag tillbaks honom till sin säng vid 4 - 4:30 någon gång i morse så att han även skulle få vakna där i alla fall. Jag fick gå in till honom en eller två gånger innan han vaknade för dagen strax efter 6.
Jag hoppas ha orken att låta honom vara kvar i sin säng inatt, främst eftersom Linus kommer hem från farmor idag och det blir nog trångt i vår säng som det är.
Jag ska försöka röja bort lite mer grejer från Minigris rum idag så att det blir lite "trevligare" därinne. Och så hoppas jag att vi snart får tummen ur och köper bordet och stolarna som Minigris fick pengar till av sina morföräldrar när han fyllde år, för det kommer lyfta rummet ännu mer. Och en ny, snyggare byrå, alternativt måla dem som står där nu.

Nä, Minigris sover förmiddag just nu så jag ska passa på att få något gjort. Om jag orkar :-p



Kommentarer


Kommentera inlägget här: