collinus

Livet i byhålan med barn och katter

03:27

Kategori: Allmänt

... fick jag gå och lägga mig för natten. Jodå, jag har varit vaken konstant sedan 7-tiden igår morse.
Jag har suttit uppe med Casper ca 2 av hans ca 3 på raken vakna timmar medan han har rännt runt i huset och varit skitglad(medan mamman satt på hans bilmatta och grinade av utmattning). Till slut lade han sig ner på soffan mitt under tittandet på något uselt utländskt barnprogram på plattan, och då tog jag chansen att bära in honom till sängen. Självklart protesterade han så fort vi äntrade sovrummet, så jag mutade med Babblarna på mobilen vilket han somnade under.

Men inatt är det inte bara Minigrisen som ställt till med oreda. Även hans storebror har varit ett komplett kaos och vaknat 4 ggr och bara gnällt, gråtit och skrikit. Han har varit arg, sur och tvär och brutaaalt trotsig.
Napparna har smakat illa allihop(han fick 7 olika att välja på), han bad om mjölk men blev tvärarg när jag kom med mjölk för han ville ha vatten i stället(vilket han drack EN klunk av), när man ber honom berätta vad som inte är bra slänger han bara ur sig ett ilsket NEJ!, och "- Jag vill inte!".

Jag säger tamejfan upp mig som morsa snart om detta fortsätter, för det är inte kul någonstans. Jag har ju för farao inte sovit som folk på 3 år.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: