collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När man efter

Kategori: Allmänt

... en från Minigris sida rätt dålig natt, dessutom får kliva upp 05:43 pga samma Minigris, ja då är minigrisen inte särskilt populär :-p
Och mamman är trött.

Ungen har gnytt och gnällt, pruttat en del, krävt saft och nyponsoppa.
Ja bara den delen, att han på senare tid förvandlats till en liten sockergris som vill ha saft i stället för vatten, och vaknar trettioelva gånger om nätterna och kräver nypon/blåbär/fruktsoppa, känns inte särskilt lyckat. Men vad gör man? Vill man att man själv och resten av familjen ska få sova så trycker man till slut in en flaska med den där skiten i munnen på ungen.

Det är mycket han ratat på sista tiden. Han är inte särskilt glad i mat alls just nu till exempel. Han är i regel hungrig vid middagsbordet, men frukost och middag är det lite sisådär med. Blodpuddingen till lunchen igår, som han brukar äta annars, dög inte, han åt lite bacon. Han lever mest på flytande föda såsom kräm och soppa. Bara söta saker.
Smörgåsar intresserar honom inte heller, knappt heller pålägget. Förutom skinka, det äter han(när han inte matar katterna med den, vill säga). Och när han äter så är det i huvudsak sovlet - korv, köttbullar, kött.

Jag vet inte om det är de där uppkommande kindtänderna som spökar, men jag hoppas det så att det finns en "enkel" förklaring bakom alltihop. Jag vet i alla fall att jag börjar bli sådär extremt trött igen. Att jag igår somnade när Minigris lades för middagsvila och att jag då sov nästan en timme. Medan storsonen var hemma och vaken och tittade på TV alldeles ensam i vardagsrummet... Soc nästa på den liksom?
Storsonen hade det ju inte gått någon nöd på i alla fall, han hade ju sina barnprogram på Nickelodeon, och var i full färd med att bära in en burk med lingonsylt till vardagsrummet som han tänkt smaka av medan jag sov :-p

Och vi har inte varit mkt bättre idag. Minigris var ju fortf trött nu på morgonen visade det sig. Efter lite yoghurt och havrefras var han fortf gnällig och gled runt med sin napp och sin snuttefilt och lade sig ner på golvet till och från, så vi smög in och lade oss bredvid storebror. Precis när Minigris håller på att somna in vaknar storebror. Så klart.
Storebror klev upp och satte sig framför TV:n medan jag sövde klart Minigris, och ungefär 45 minuter senare väcks jag av storsonen som säger att han är hungrig och vill ha en smörgås. Supermorsan gjorde det igen liksom.

Jag har en känsla av att detta kommer bli en lååång och tålamodsprövande dag, med gnälliga minigrisar, sura storebrorsor och toktrötta mammor. Fast i singular.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: