collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jag är inte förvånad

Kategori: Allmänt

... över att jag fick lämna Nydalsskogen med två tomma bilstolar där bak i Passaten idag.

Tanken var att den minsta av de två små huliganerna skulle spendera en natt hos sina fina farföräldrar. Att de små brorsorna skulle få lite "semester" från varandra, och att storsonen skulle få lite egentid med mamma. Att mamman skulle få en natts human sömn. Men när vi kommit dit, fikat, plockat lite smultron och det slutligen var dags för mig och storsonen att vinka hej då till lillebror och bege oss hemåt, så ville han såklart inte alls åka hem.
Jag föreslog då att han kunde få stanna kvar och leka och äta middag hos farmor och farfar, och att jag kunde komma och hämta honom på kvällen. Det tyckte han var en bra idé. Men farfar däremot tyckte att vad tusan, storebror kan väl också ligga kvar? Vad gör det? Så det bestämdes att jag skulle ringa efter att jag själv och maken ätit middag hemma för att checka av läget, ville han bli hämtad eller inte?
Men nä, no way att han ville åka hem. Det var den "semestern" det. Men nu fick ju JAG semester i stället ;)

Eller semester och semester förresten, jag har varit flitig som ett bi sedan jag kom hem.
Lagat middag, vattnat blommorna ute, röjt tomten fri från leksaker, klippt gräset, rensat ur badrumshylla + badrumsskåp(blev en hel matkasse full, och då är jag ändå inte klar än. Hur lyckas man samla på sig så mkt onödigt skit?), dammat av alla ytor i Minigris rum, vikt ihop och lagt undan ren tvätt, fyllt tvättmaskinen, fyllt och kört en maskin med disk, röjt undan i hallen, plockat undan leksaker och sist men inte minst - motionerat!

Jodå, någon gång runt 21:30 drog jag på mig träningskläderna och gav mig ut på en vad från början var tänkt att bli en rask promenad, men som visade sig bli ungefär hälften promenad och hälften jogging. 5,35km på 42 minuter. Jag är faktiskt stolt över mig själv då jag inte tagit ett löpsteg sedan jag lämnade jobbet. Det gick förvånansvärt bra!

Så nu ligger jag här i sängen och varvar ner efter dusch(och lite "äktenskaplig samvaro" ;)) och laddar inför städning av huset i morgon.
Men lugna, jag ska inte Bara "jobba" i morgon. Jag ska avnjuta en(eller varför inte två) VARM kopp kaffe i lugn och barnfri ro på altanen också. Och jag ska ta ett låångt bad. SEDAN ska jag förbereda middag och åka och hämta hem mina barn. Om någon av dem vill följa med hem, vill säga.






Kommentarer


Kommentera inlägget här: