collinus

Livet i byhålan med barn och katter

När en sten släpper

Kategori: Allmänt

Just så känns det att ha amningen bakom sig, som att en sten släppt från hjärtat/sinnet. Missförstå mig rätt här, jag är glad att jag kunnat amma så länge som jag gjort. Det är inte alla förunnat att ha en fungerande amning och kunna erbjuda sin bebis bröstmjölk, så det är jag otroligt tacksam för. Men det har inte varit Mig förunnat att som andrabarn få en lugn och krångelfri ammare, så just den här gången känns det extra skönt att lämna amningen bakom sig som ett avslutat kapitel. Nu är det bara nassarna som ska hinna vänja sig, men det tycks gå riktigt bra.

Nu känner jag mig, till skillnad från för bara några dagar sedan, mycket gladare. Jag är inte längre bunden till att alltid behöva finnas till hands med mina tuttar för utfodring eller tröst. Och bäst av allt - jag kan äta vad jag vill igen! Heureka! No more mjölkfritt!

Nu är det dessutom mindre än 2 dagar kvar till vår inbokade tid på Barnmottagningen. Måtte måtte måtte vi genom detta kunna komma fram till hur vi får bukt med Minigris mage. Vore det inte för alla de där onaturligt stora mängderna gaser skulle han säkert sova mycket lugnare och längre perioder om nätterna.
Nu sover han större delen av natten i vagnen. För att det funkat bäst. Mindre vakenperioder för honom då han lättare vagnas till sömns, mindre bärande för mig/oss, och mer plats i sängen för oss andra 3 utan ammande Minigris. Men vagnen kan han inte sova i i all evighet, så nu är jag på jakt efter Vyssan Lull-tassar som jag hoppas ska kunna funka. Jag söker begagnade och hyfsat välanvända sådana, inte enbart för priset, utan för att använda sådana tydligen är lite "mjukare" än de fabriksnya och därför ger lite mer gung och rörelse på spjälsängen.
Någon som har och vill bli av med?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: