collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Karma är en tik

Kategori: Allmänt

Det är inte bara mamman i det här huset som halvt är ur funktion, idag lade digitalboxen av också. Får man en ny kostnadsfritt efter ca 5 års avtal med Boxer? Nä. Såklart.
Vi lyckades dock få ner priset litegrann då det visat sig att vi suttit och betalat för typ 15 kanaler son vi ändå inte kunnat se med den digitalbox vi haft. Bra där, Boxer
Men värre än värst idag var ändå när jag stuckit fingret i den burk med nötcreme som min underbara make kom hem med idag. Jag hann knappt urskilja dess underbara smak förrän jag plötsligt kände mig attackerad av den(!)... tandvärk från helvetet som ilade sig rakt upp i hjärnan typ. Vad som helst men inte tandvärk... jag har inte råd med tandläkarräkningar! Kan man ta det på avbetalning? Rotavdrag? Natura? Och var går man i dagens läge? Nu finns ju både Folktandvården och Distriktstandläkarna.

En positiv sak idag är i alla fall att jag mått liite bättre. Jag hann få i mig en smörgås i morse, en bulle till förmiddagsfika, två pannkakor till lunch, ytterligare en bulle till eftermiddagsfika och bacon och grönsaker till middag. Jag tog till och med lite extra mat för att jag var både hungrig och sugen! Victory!

I morgon följer Minigris med sin pappa när han åker till jobbet på morgonen för att lämnas av hos sin farmor. Han blir kvar där hela dagen så att storebror och jag får dagen för oss själva. Om han går med på det tänkte jag att vi kanske kan ta oss iväg till Busplejset och leka häcken av oss. Käka på Donken och bara ha en riktig mysig mamma-son-dag. När jag nämnde det vid läggning fick jag dock responsen:
"- Nä jag vill vara hemma mamma"
Den som lever får se, men mamman skulle nog i alla fall må bra av lite miljöombyte och rutschkaneåkning. Vilken tur att mamman har sista ordet ;)

Kommentarer

  • Josephine Westman säger:

    Jag hatar tandläkaren, allra främst räkningarna. Haha. Fk hjälper till att betala när du kommer upp över en summa, tror du får betala själv upp till ca 3000, sen hjälper dom :) plus att du har 300kr rabatt per år, så har du inte gått på ett år så har du iaf den rabatten vid första besöket! Och du, eftersom man betalar när man redan varit inne i den hemska stolen så kan man släng in ett "ooops, har visst glömt plånboken" så skickar dom en faktura ;) haha.

    hoppas du får lite miljöombyte, vore ju skönt! här är vi alla på bättringsvägen så bör vara fit for fight nästa vecka om ni vill och orkar ses! :)

    2014-02-27 | 22:40:56
    Bloggadress: http://josephinewestman.blogg.se

Kommentera inlägget här: