collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jag ville inte tro

Kategori: Allmänt

... att det var sant när jag satt där i väntrummet på Barnmottagningen, och samma läkare som rekommenderade oss den höga Lactulos-dosen kommer och ropar in oss...
Skulle jag ta ungen, resa mig och tåga ut från bygget? Skulle jag gå till receptionen och be om ny tid till annan läkare?
Nej, nu hade vi trots allt fått vänta i över en vecka på en ledig tid, jag ville inte riskera att behöva vänta lika länge till på en ny. Och besöket gav det jag ville - ett blodprov för Mjölk, Ägg och Gluten.
Nu kommer vi visserligen få vänta minst en vecka till på provsvar(som kanske inte ens visar något), men nu är det gjort i alla fall. Och trots läkarens konstiga ordination om Lactulosen den där gången så kändes det i alla fall bra när vi satt där. Hon lyssnade, hon ställde väsentliga frågor, och hon föreslog just det jag hoppats och i annat fall skulle ha krävt - nämligen blodproverna.

Minigris var hur duktig som helst. Inte ens ett pip gav han ifrån sig när sköterskan stack honom i fingret. Trots att det tog sin lilla stund att sitta där och fylla upp de små rören med hans dyra små bloddroppar så var han hela tiden glad och nyfiken, dock inte helt samarbetsvillig till att behöva sitta med fasthållen hand. Han ville ju fram och pilla på provröret såklart!
Och plåstret han fick på fingret fick ju inte sitta på många minuter, det slutade med att halva han själv och ena sidan av bilstolen var full med blodfläckar efter bilresan hem. När vi stannade till på ICA på vägen hem passade han på att fläcka ner kundvagnen också, det ville aldrig sluta blöda. Till och med när vi lom hem och han sattes i gåstolen så blödde det så halva gåstols"brickan" var rödsmetad. Men ett Bilar-plåster senare fick vi till slut stopp på eländet :-p

Oj vilken trött Minigris det är som ligger och snarkar i sin vagn nu. Hans vilor blev ju lite uppochned idag efter eftermiddagens bravader på sjukhuset, så han sov bara 10 min i bilen på eftermiddagen. Brutalt övertrött och enormt ovillig att sövas i sin säng. Men efter några knyck i vagnen så var han en slagen hjälte.
I morgon efter att storebror lämnats på dagis är tanken att vi snabbt ska susa iväg till Norrtälje och hämta en uppsättning Vyssan Lull-tassar som vi FÅR av en rekorderlig tjej helt GRATIS. Ibland älskar jag verkligen Köp/Sälj på Facebook :)
När tassarna hämtats hoppas jag kunna söva Minigris i vagnen så jag kan ta en tur på stan(till H&M närmare bestämt) och se om jag hittar ngt intressant för resterande pengarna på mitt presentkort. Så turen till Norrtälje inte känns så "bortkastad". Vem som ska förbereda middagen och allt sånt medan jag är borta vet jag inte, men nyponsoppa är väl också utfodring? ;)



Kommentarer

  • Anonym säger:

    På hm har dom säkert fina alla hjärtans dag presenter ;)

    2014-02-10 | 20:03:58

Kommentera inlägget här: