collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Idag då?

Kategori: Allmänt

Jorå, det är fortfarande sjukstuga.
Storsonen har hostat sig genom natten och Minigris har haft feber under natten och var dessutom gasig, så han har sovit som ett praktarsel, vilket innebär att jag också sovit som ett praktarsel. Om man bara kunde få sig lite sammanhängande sömn kanske man hade mått lite bättre än man gör idag. Men jag känner att jag fortfarande har feber kvar i kroppen, och nu har dessutom den där hostan sonen har börjat smyga över på mig. Det plus snuva. Yee-haw vad kul vi har!

Den stackars maken är forfarande hängig med feber, snuva och hosta även han, men han hade stannat hemma oavsett eftersom båda ungarna och jag är sjuka. Han var min hjälte och klev upp med barnen i morse så jag fick sova en stund ostört. Jag får lite dåligt samvete när han går upp själv med två ungar när han är sjuk, men han har fått sova någorlunda inatt, det har inte jag, så jag tänker inte ha föör dåligt samvete :-p

Nu försöker vi ta oss genom dagen utan att dö på kuppen så hoppas vi på mer välmående i morgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: