collinus

Livet i byhålan med barn och katter

23 - 02 ungefär

Kategori: Allmänt

... höll Minigrisen låda med gnäll, gnyl och gråt inatt. INGEN fick sova. Den ena föräldern stod och slet sitt hår och räknade till 10 i hopp om mera kraft, medan den andra tog över och ruckade på spjälsängen så den trillade ner från sina små "bokstolpar" den pallats upp på nu i förkylningstider.
Storsonen gjorde sitt bästa för att somna om, men kom plötsligt på att han ville ha välling mitt i natten. Mamman som inte pallade konflikter mitt i allt kaos vek sig och gjorde välling. Som blev för varm och sedan aldrig dracks upp fast den svalnat. Sabla unge :-p

Klockan 6 i morse väcktes den trötta pappan och den trötta bebisen(jodå, DÅ passade det plötsligt att sova) så att pappan skulle hinna köra iväg bebisen till farmor innan han själv drog vidare på kurs.
Det var nu jag skulle passa på. Det var nu jag skulle krypa tillbaka ner i sängen hos storsonen och försöka sova igen ett par av nattens förlorade timmars sömn. Men jag mådde illa och kände mig vimmelkantig och hamnade som mest i någon slags halvdvala som storsonen avbröt vid 9 då han tyckte det var dags att kliva upp. Dock var han ju världens gulligaste unge och var på väg att stänga igen sovrumsdörren efter sig för att jag skulle få sova vidare, så som han brukar göra när hans pappa är hemma. Men idag var ju ingen annan hemma när vi gick upp.

Jag mådde verkligen kasst i morse. Illamående och svag, på gränsen till yr. Och tung i bröstet på något vis. Och att storsonen levde rövare och bara röjde, struntade i alla mina "gör inte så", och helt levde efter sina egna regler fick mig inte direkt att känna mig piggare. Tvärtom. Det kom till och med ett tillfälle då jag kände att "det här går inte, jag borde åka till akuten". Men jag bet ihop och beslutade mig, trots att sonen sade att han inte ville, för att sätta oss i bilen och dra till Norrtälje.
Vi startade på Donken för lite lunch. Jag fick i mig hela min hamburgare och några pommes frites plus de 3 äppelklyftor sonen bjöd mig på. Sonen i sin tur tömde äppelpåsen, åt upp säkert 87% av sin hamburgare och satt och doppade pommesen i ketchup, sög av ketchupen och stoppade sedan tillbaka pommesarna i påsen igen :-p
Sedan drog vi vidare till Busplejset(fd Lekrymden) och trängdes med alla andra ungar. För många ungar var det, jag hade visst lyckats förtränga det där med lov. Men sonen tycktes i alla fall uppskatta besöket där och klättrade omkring på allt, åkte rutschkana, lekte med bilar, "hoppade" i hoppborgen(han kan inte ens hoppa jämfota än så han mest låg ner och guppade av alla andra hoppande barns studsar). Och så fick han en glass med strössel på vilket var dagens "stora grej" för honom.

Efter nästan 3 timmars lek bröt vi upp, gick in på Coop och handlade några grejer och åkte sedan hem. Jag tror knappt vi hann ut ur Norrtälje förrän han hade somnat, för att vakna typ 3 km hemifrån och totalt bryta ihop där bak i bilen för att han hade tappat nappen och var aptrött. Men inte somnar han fortare nu på kvällen för det inte...

Minigris å sin sida ville inte heller somna snällt nu på kvällen. Jag lade honon straxt efter 18:30, men han somnade inte förrän 19:30 efter massa bära, busa, mysa och guppa. Sabla ungar.

Nu ska jag försöka pilla i mig lite nötcreme utan att det slinker ner i hålet i min tand och orsakar gallskrik. Sedan ska jag försöka sova. Wish me luck.



Kommentarer

  • Jennie säger:

    Stackars dig som mår så knepigt:( Vet att jag haft mina sjujävla perioder också. När man är ett psykiskt vrak helt enkelt, och det resulterar i att bli ett fysiskt vrak också. Eller vad som nu kom först. Fyfan. Men det blir bättre. Kraft till dig!

    2014-02-28 | 22:21:58
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: