collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Idag

Kategori: Allmänt

... hade storebror hittat ett halsband i lillebrors vagn. Ett (fejk)pärlhalsband jag bar när vi gifte oss, som förmodligen hamnade i barnvagnen någon gång under bröllopsfesten i brist på annat bra ställe att lägga det på.
Barnet ville ha det på sig, så hans pappa satte på honom det. Själv låg jag i sovrummet och ammade lillebror när detta skedde. Först när pappan kom in till mig med barnet hack i häl fick jag se hur fin han var.

"- Har du halsband, Linus? Vad fin du är!", säger jag.
"- Ja ska gå och gifta mej!", svarar han och tar ett steg ut i hallen.
"- Jaså vem ska du gifta dig med då?", frågar pappan och jag.
"- Med er", svarar barnet.
"- Ska du till kyrkan nu?", frågar vi.
"- Ja, kom nu pappa, kom!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: