collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Inre kriser

Kategori:

Nu börjar jag få mina slängar av den så kallade "baby bluesen".
Minigris skriker mycket, framför allt under eftermiddagarna(då Linus vill leka med sin mamma, vilket han iofs vill Alla dygnets vakna timmar). Jag känner mig otillräcklig(alltid), jag spunkar ur på Casper som inte blir nöjd trots utmasserade pruttar/bajs, mat och ny blöja. Han är väldigt svårrapad och svårmasserad och bara spänner sig och skriker.
Natten till idag låg han och spände sig och kämpade ut Kolossala brakskitar, varvat med skrik och gap. Han åt knappt något under natten, då magen störde honom för mycket. Mycket sömn blev det inte.

Linus som somnade så sent som 22 igår kväll efter sen middag hos grannar, vaknade trots det strax före 7. Tror jag. Jag minns ingenting längre i mitt ständiga trötthetstöcken. Han vaknade i alla fall av skrikande lillebror som jag desperat försökte få tyst på intill i sängen, och jag var halvt i upplösningstillstånd när jag insåg att Linus vaknade.
Sambon "skuttade" upp och tog Casper med tanken att jag och Linus skulle få en chans att somna om, vilket tyvärr sket sig. Och det berodde nog mest på att Linus fick ligga där och kramas med en snyftande snörvlande mamma som bara ville vrida tiden tillbaka en sisådär 11 månader och köpa en glöm-för-fan-inte-att-ta-dina-minipiller-klocka.

Jo, jag är lite bitter på mig själv och det faktum att jag inte avlade ett längre kyskhetslöfte efter att Linus föddes.
Hade Casper varit en glad, magproblemsfri unge hade saker och ting nog sett annorlunda ut. Då hade allt varit lättare och vi hade fått sova så mkt bättre allihop. Men senast idag, runt middagstid då Casper ylade samtidigt som Linus ville leka med sin mamma så flög plötsligt mantrat "-Jag vill inte ha barn Jag vill inte ha barn Jag vill inte ha barn" ur munnen på mig. Tack och lov hörde inte Linus vad jag sade. Men det gjorde nog sambon, och jag undrar vad han tänkte...

Men för att dra något positivt mitt i all psykisk misär, så fick jag idag den alla kategorier finaste blombukett jag någonsin fått. Sambon hade gått ner till sjön med Linus för att titta på båtarna(ekor/plastbåtar/aluminiumbåtar) medan jag ammade Casper, och när de kom hem kom Linus fram med en bukett vitsippor(med en ensam maskros i) och säger "-Ältar dej mamma".
Ja, jag dog litegrann. Underbara unge!(och underbara sambo som drillade ungen till det)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: