collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Att lura pengar av fattiga småbarnsföräldrar

Kategori:

Det är så många saker jag skulle vilja testa på Minigris. Exempelvis kiropraktik hos en amerikansk donna på en klinik i Täby. Har läst om många som fått hem en helt ny bebis efter behandling hos henne.
Ocj nu snackar vi inte gammal klassisk kotknäckning här, sånt är de försiktiga med på små bebisar. Vad jag förstått "masserar" de saker och ting tillbaka på sitt "rätta ställe". Framför allt snabba förlossningar kan tydligen vara påfrestande för bebisars nackparti, och det är ju inte så konstigt med tanke på hur ihoppressade de blir på vägen ut. Man tror att detta i väldigt många fall kan vara kopplat till kolik, och att det därför tycks hjälpa så många bebisar med kiropraktik.
Nackdelen är att det blir dyrt. En behandling kostar typ 500 spänn, och man ska helst gå dit i alla fall en 3 gånger, ibland fler. Det blir dyrt. Och tänk om det inte hjälper på just Vår unge? Då har man "kastat bort" minst 1500 spänn.

Jag skulle även vilja testa en Ergo baby bärsele. Jag har ju en sjal, men jag tycker aldrig att jag får till någon bra knytning på den, jag lyckas liksom aldrig fixera Caspers huvud i den. Ergo babyn tycks vara bättre än exempelvis Baby Björn(vi köpte en till Linus och han hatade den) i vilken ungen i stort sett hänger i skrevet. I Ergo babyn sitter de på rumpan.
Men bärselar kostar också multum. Till och med de begagnade på Blocket är dyra(700-800kr). Och tänk om ungen hatar den? Man vill inte lägga ut de pengarna i onödan.

De vet verkligen hur man lurar pengar av desperata småbarnsföräldrar som är villiga att prova allt. Kolla bara på Sempers magdroppar - världshistoriens minsta flaska(10ml) för 172 riksdaler. Skandal säger jag!

Pm någon av er därute har testat kiropraktor m babykompetens, dela gärna med er av er erfarenhet.
Och om någon av er därute har en Ergo baby ni kan tänka er att låna ut en kort period bara så vi får prova om Casper gillar den, hojta till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: