collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Projekt: Minigrisens rum

Kategori: Allmänt

Ni som följer mig på Instagram(#collinuslind) har säkert sett en bild eller två där jag visat att jag ska måla. Objektet har varit "stängda rummet", från början tänkt som "kontor"(vilket resulterade i att det blev en avstjälpningsplats för alla prylar man inte visste var man skulle göra av = i stort sett ett extra förråd).
När vi fick veta att jag var gravid igen startade projekt: "stänga igen valvet så nya bebisen får ett rum". Det projektet har jag visat i det här inlägget(dock nämndes det inte där varför valvet skulle stängas igen).
 
Nu har det som sagt slipats, spacklats, slipats lite till, målats och målats lite till i Minigrisens blivande rum. Inte för att Minigris ska flytta in där samma dag den kommer hem från BB, men det är skönt att ha det gjort så man slipper stå med ett renoveringsprojekt samtidigt som man har två ungar att ta hand om(=hålla ur vägen).
Här kommer lite resultatbilder:
 
Först en liten före-bild i usel
kvalitet
 
Jajemen, starka kontraster med vitt och turkooost!
 
Blev fel ljus här
 
Turkosa kortsidor och vita långsidor
 
 
Tror förresten att vi fick med fel madrass till den "nygamla" spjälsängen vi köpte
nyligen, så om någon av er har en madrass i måtten ca 60x120 som ligger och
skräpar kan ni ju höra av er :-p
 
Och skulle någon av er sitta på en vit byrå och/eller vita hyllor(exempelvis Ikeas Expedit) som ni vill bli av med för en billig penning(vid löning :-p) så kan ni ju också höra av er :-p
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: