collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Sjukstugan

Kategori: Allmänt

Jaha, i onsdags startade det alltså. Storsonen startade morgonen med att kräkas. Inte mer än typ en halv deciliter, men ändock kräks. Det var allt kräks som kom under hela dagen. Han bjussade även på en diarréblöja. Thats it.
Samma dag började jag känna av halsont och sådan där håller-på-att-bli-sjuk-känsla i kroppen, och nattade mig själv med en Alvedon för säkerhets skull.

Följande morgon(alltså torsdag) hade jag samma känsla i kroppen, och tuggade därför kontinuerligt i mig Alvedon genom hela dagen för att inte låta kroppen hinna känna av någon sjukdom då jag hade barnen att ta hand om(samt svärmor som hjälpte mig).
När svärmor åkt hem efter att maken kommit hem från jobbet, slog det till. Jag började må illa, och toabesöken bjöd på sprutlackering. Jag kräktes 2 ggr under kvällen och sprang på toa som en vettvilling däremellan.
Drygt halva fredagen låg jag som en zombie i soffan utan ork och fortfarande smått illamående och lös i kistan. Tack och lov började jag pigga på mig framåt eftermiddagen kvällen och kunde till och med äta middag.

Idag var det makens tur. Han har sprungit skytteltrafik till toan, men ännu inte kräkts. Och mitt på dagen kräktes även Minigris, och då fick vi halvt panik. Magsjuk make OCH bebis samtidigt som understimulerad storebror ska ha sin uppmärksamhet? Det gåår inte. Så storebror skickades hem till sina farföräldrar över natten så att han får lite lek och stimulans, och jag "bara" har make och bebis att ta hand om.

Minigris har inte kräkts sedan dess och dessutom ätit som vanligt, så det var förmodligen falskt alarm. Dock har han sovit oroligt sista nätterna och just den här kvällen vaknat varje timme sedan han somnade, så det är rätt skönt att inte ha även en mammagrisig storebror hemma för en natt. Vem vet, är maken lika hängig i morgon kanske mammagrisen får sova borta en natt till. Han har aldrig sovit borta två nätter i följd förr så det kan bli en intressant erfarenhet. Men det får bli morgondagens huvudbry. Nu ska vi se om maken tar sig genom natten utan att behöva kuta på toa 40 ggr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: