collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Så var man gängad

Kategori: Allmänt

Gårdagen kommer vi minnas med glädje. Och med svett. Det var VARMT. Men oj vilken vacker dag det var. Och vi som var sist kvar i församlingshemmet på kvällen, när mörkret föll och hettan mötte svalare luft på andra sidan sjön, fick bevittna häftiga blixtar som speglades i vattnet framför den upplysta kyrkbyggnaden på andra sidan sjön.
Vi som bevittnade detta var alltså jag, min fina gravida vän och min övertrötta kinkiga minigris som jag fick gå och kånka på sista timmen innan vi åkte hem. Vi som var nyktra med andra ord :-p
Våra sentimentala whiskysmuttande karlar + några karlar till tog ingen större notis om skådespelet i fjärran, utan satt och tjafsade om vem som känt min sambo, förlåt MAKE, längst :-p

Värmen ställde inte bara till med okänt antal liter svett från tappra bröllopsdeltagare, utan sabbade även min frilla ganska ordentligt. Fast jag får skylla mig själv lite där. Jag fick ju hjälp av en jättesnäll tjej att lägga pin curls dagen innan, men jag glömde fukta dem när jag kom hem, så från det att jag släppte ut dem när det var dags att fixa sig innan kyrkan, så tog det ungefär 3 sekunder innan lockarna var ett minne blott. Och det var nog främst den fuktiga värmens fel. Men det gjorde inget. Håret fick ändå lite volym, och i kombination med diademet och ca 2 liter hårspray så såg det ändå riktigt okej ut fram tills vi klev ut ur kyrkan, nygifta och klara. När gästerna kom fram för att gratulera och kramas var det kört för håret som blev platt på en gång :-p

Det var som sagt en jättefin dag på alla sätt och vis, och jag(Vi) vill sända ut ett extra stort TACK till min bror, min moster och Nettan(och alla omnämnda), som gick och plockade och diskade och hjälpte till med att få undan lite grejer under eftermiddagen/kvällens gång. Ni är fantastiska.

Mot kvällningen var både jag och minigrisen såpass trötta(och kinkiga) att jag i stort sett fick slänga ut sista gänget för att få åka hem och lägga barnet :-p
Vår tanke att inte ha övernattningsgäster hemma på vår bröllopsdag slopade vi när jag insåg att jag var för trött och maken(haha, känns sjukt att kalla honom för det) var för överförfriskad för att det skulle bli något "bröllopsnattande" av :-p Så vi tog med oss "Kapten Haddock" hem och bäddade ner honom i soffan. Perfekt, då hade vi städhjälp dagen efter ;)

Idag har vi alltså ägnat dagen åt städning av lokal, svullande av mängder med överbliven italiensk buffé, svullande av världshistoriens "porrgodaste" tårta, matkoma i soffan, hämtning av storsonen hos farmor och farfar, lite äktenskapliga plikter( ;-) ) och nu välbehövlig nattsömn...







Kommentarer


Kommentera inlägget här: