collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Jo det är faktiskt skönt

Kategori: Allmänt

... när storsonen sover borta. Man hinner med att göra lite av det där man inte hinner annars.
Idag tog vi tillfället i akt att röja bort alla träd/grenar som låg på gräsmattan efter att min svärfar kom hit igår med sin motorsåg och hjälpte oss gallra ur lite i ett hörn av tomten. Vi ville få bort det så fort som möjligt, så det inte blir en sådan där grej som bara ligger kvar och ingen orkar ta itu med.
Jag har även rensat golvbrunnen i badrummet och skurat rent under badkaret. Det ni.
I morgon skulle jag vilja hinna gå ett varv med trimmern och klippa gräset innan storsonen ska hämtas hem från farmor och farfar, men jag inser redan nu att det nog inte kommer bli så, för jag vill ju hinna röja av i köket också...
 
Idag blev det simpel middag. Varma mackor. Och vi hade köpt kvällsmys i form av ost och kex. Och vet ni vad? Jag bad min fina make att ta fram ostarna medan jag ammade och nattade Minigris, och när barnet somnat och jag kommer in i vardagsrummet möts jag av tända ljus, ost och kex och bubbel... underbara karl!
Nu ammas barnet sin första omgång för natten och jag ser fram emot att få sova Utan en flaxande väderkvarn till 2-åring i sängen. Det ska bli såå skönt. Men först ska jag gå och halsa direkt ur flaskan med hallonsoda.Natti natti på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: