collinus

Livet i byhålan med barn och katter

S.O.S

Kategori:

Kaosnatt from hell med två barn som skriker. Den ena pga(förmodligen) magknip + hunger, den andra efter mamma när han blir störd och väckt av lillebror.
Det är en sak att Casper skriker och gnäller pga diverse anledningar, men när Linus blir störd och så bedrövad för att han vill ha mamma som måste mata/rapa/massera skrikig lillebror, DET är jobbigt. Det skär i mammahjärtat att höra honom ligga kvar inne hos pappa och skrika efter mig när jag sitter näck ute i vardagsrummet och studsar på pilatesbollen och fryser som en gris samtidigt som jag försöker amma en magknipig bebis.
Hade jag bara haft obegränsat med mjölk hade jag kunnat sätta sambon på nattmatning med flaska. Men det har jag inte.
Det finns visserligen alltid möjligheten att ge ersättning på natten, men jag vill inte bidra till eventuella ytterligare magproblem(en del bebisar kan få lite problem med bajseriet när man blandar in ersättning i födan). Väck inte den björn som sover, så att säga.

För många sådana här nätter till tar nog knäcken på oss allihop.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: