collinus

Livet i byhålan med barn och katter

forts...

Kategori:

Ja jag överlevde. Un-f*****g-believable.
Som jag trodde var det eftermiddagen/kvällen som stod för den största utmaningen, nämligen att lyckas laga mat samtidigt som jag skulle blidka gnällig bebis och hålla storebror hyfsat road och nöjd.

Storebror har på senare tid lagt till sig med att utöva diverse "dumheter", som till exempel att roffa åt sig en näve kattsand ur kattlådan och slänga ut över badrumsgolvet. Eller vända upp och ned på mattallriken och slänga mat på golvet(idag blev det spaghetti över hela bordet och halva köksgolvet). Eller kasta leksaksbilar/sand/byggklossar/you name it överallt.
Jag vet att det är sådant ungar gör vid olika tillfällen i livet, men man blir ändå irriterad och försöker förklara att man inte ska göra så. Vilket tycks gå in genom ena örat för att raskt fortsätta ut genom det andra

Den här dagen gick lite Väl bra ändå, jag hade nästan hoppats på lite kaos så man fick lite rutin redan från start, men jag är ändå glad att det gicl så bra.
Att jag även lyckades köra en maskin tvätt och utfodra karln när han kom hem känns som en lottovinst.

Oj nu håller mina ögon på att falla ihop. Sov gott med er, det kommer inte undertecknad få göra :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: