collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Ensam med barnen? NEEEEJ!!

Kategori:

På måndag börjar sambon jobba. Då är det meningen att jag ska lyckas bolla en skrikig bebis och en svartsjuk 1,5-åring ensam.
Det kommer inte gå. Framför allt inte när den stora ska sova middag, för den lilla har en förmåga att vara vaken och skrikig i stort sett samtidigt. Det funkar när vi är två hemma och vi kan ta varsin unge, men vem ska ta lill-skriken när jag försöker söva Linus(vilket kräver att jag ligger hos honom i hans säng och pratar och sjunger så lång tid som det nu må ta att söva honom, dvs allt från 5 - 50 minuter)? Bebis kan ju inte ligga och skrika ensam under tiden liksom.
En nödlösning skulle vara att slänga ner bebis i babyskyddet och sätta honom i bilen på tomgång då han blir lugn i bilen, men jag kan ju inte lämna honom ensam där heller.
Hur bär man sig åt?? Det kommer gå käpprätt åt fanders det här.

Kommentarer

  • Pålan säger:

    Usch stackare :( kan inte vara lätt, hjälper gärna till om jag kan <3 ring om det behövs <3
    Många kramar

    2013-04-18 | 13:50:01
    Bloggadress: http://www.palansvarld.se
  • Sara Axelsson på fejan säger:

    Söta du, snäckan! Hade vi bott närmre varandra å inte i olika delar av Sverige så hade jag hjälpt dig! Det är tufft att skaffa barn så tätt och för min del är 6 års mellanrum rena barnleken med det du nu lever i. Glöm aldrig att man får vara ledsen, tycka att det är tuff, ja rent av grisigt och våga be om hjälp av familj och vänner...och tänk att det är övergående och kommer bli bättre när ni lärt känna varandra riktigt <3

    Kramar

    2013-04-18 | 15:52:21

Kommentera inlägget här: