collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nr.11 - Stressbollar i trafiken

Kategori: Saker jag stör mig på

Ja, jag blev irriterad senast idag, på folk som uppenbarligen blivit irriterade på att jag sätter det säkra före det osäkra när jag ska svänga ut från en korsning med stopplikt, och faktiskt tittar och väntar tills jag är Säker på att den där bilen som kommer verkligen ska svänga(för somliga klarar ju inte av att blinka i tid utan börjar blinka mitt i svängen, typ).
Ja, jag stod tydligen några sekunder för länge och checkade läget innan jag valde att svänga ut, så bilarna bakom(1 bil vid 2 olika tillfällen) var ju bara TVUGNA att tuta som idioter. Därför valde jag givetvis att stå kvar några extra onödiga sekunder till, bara för att djävlas. Och det var bra nära att det åkte upp ett finger vid det 2:a tillfället också, men den "vuxna" delen av mig valde att låta bli. Rätt synd såhär i efterhand :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: