collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Grådask

Kategori: Allmänt

Jag älskar hösten när löven börjat skifta färg i gul, orange och röd. En solig dag med klarblå himmel och frisk men ändå mild luft är något av det mest underbara som finns. Men det här sabla trista, tråkiga, regniga grådasket som vi haft i all evighet nu gör mig bara på dåligt humör.
Kom gärna med kyla, men skippa det här trista gråa vi fått stå ut med så länge.
 
I skrivande stund sitter jag på en kudde på golvet i barnets rum, intill hans säng, och väntar på att han ska somna in i eftermiddagsvila. Det är så man får göra nu för tiden. Förlåt, det är så Jag får göra nu för tiden, då det bara är mamma som duger till det mesta. Behöver det bytas blöja kan det bli ramaskri om pappa bär iväg barnet mot skötbordet, likaså med läggning och diverse andra saker. Skoj skoj.
 
 
Förr kunde man ju lägga barnet i sängen och gå därifrån. Man fick gå in en - några gånger och plocka upp bortkastade nappar och lite sådant innan han somnade, men han låg hyfsat tyst och gnällde knappt. Nu måste jagsitta vid sängen från det att han lagts i den, fram tills han somnat. Sedan vaknar han till ett antal gånger innan dödsstöten kommer runr 22-23-tiden och han vägrar somna om någon annanstans än i vår säng.
Men men, det är så det är. Det går nog över så småningom. Hoppas jag.
Jag tänker i alla fall inte köra någon "kur" eller metod eller något för att få ner honom i ehen säng hela nätterna. Det orkar jag inte, jag behöver min egen sömn när jag jobbar, och då kliver jag hellre upp en gång och hämtar in honom till oss, än offrar x antal nätter för att " vänja in" nya rutiner. Det ger sig nog om något år eller tre :-p
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: