collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Pimp the mama

Kategori:

Jag bara måste delge er något totalt ointressant - i morgon ska jag Äntliiigen hämta mina beställda linser.

Jag har varit glasögonorm i stort sett ända sedan Linus föddes(bar linser i vanliga fall) då mina månadslinser tog slut, jag var konstant mammapenningspank och amningen gjorde mina ögon för torra för att palla linser under mer än ett par timmar i alla fall.
Men nu ska jag få bli "mig själv" igen, få bli lite frihet och slippa trampa runt med vattendroppar framför ögonen de gånger det regnar eller snöar när jag jobbar.

Inte för att jag kommer jobba så länge till. Jag kommer nog lyxa till det såpass att jag slutar jobba så tidigt som lagom till årsskiftet faktiskt. Jag kommer ta ut all min semester, mina timbanksdagar och mina sparade semesterdagar fr.o.m 1:a januari, vilket innebär drygt 7 veckor ren ledighet. När de tar slut övergår jag på graviditetspenning(under förutsättning att jag blir beviljad så många dagar som jag vill ha, men med mitt jobb ska det inte vara några problem. Peppar peppar). Och det ska bli sååå skönt.

När jag väntade Linus var jag optimist och trodde jag skulle orka jobba hyfsat länge utan större problem, vilket jag i och för sig gjorde, men mot slutet började det faktiskt bli lite jobbigt, så den här gången tänkte jag att jag ska gå Innan den dagen kommer. För att bespara mig så mycket ryggproblem(som jag "lider" av rent allmänt) som möjligt. Smart va?
Blir dessutom skönt för Linus att få lite kortare och färre dagisdagar. Fast å andra sidan går hans farmor i pension till årsskiftet så hon kommer garanterat "norpa" honom titt som tätt, och det känns bara positivt då han tycker så mycket om henne. Och det kommer ge Mig så mycket mer tid till allt som behöver skötas om här hemma.

Men för att återgå till linserna - så mycket snyggare jag kommer känna mig när de åker på! Nu kanske man till och med orkar lyxa till det med mascara oftare än enbart när man ska på kalas :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: