collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Nr.7 - Knappar på bebiskläder

Kategori: Saker jag stör mig på

Tryckknappar är skitbra på bebiskläder. Verkligen skitbra. Snabbt och smidigt att både knäppa och knäppa upp.
Självklart är det sämre kvalitet på somliga, och de fäster inte ordentligt ibland, men det har jag hittills bara upplevt på ETT enda plagg barnet haft.
Däremot stör jag mig något enormt på vanliga knappar som ska pillas in i vanliga knapphål på bebiskläder. Vem har tid att knappa sådana? Vem Orkar ens ge sig på att försöka pilla i de där miniknapparna i sina minihål? Vilken unge orkar ligga still tillräckligt länge för att få knäppt en serie vanliga knappar av en mamma som bara blir mer och mer frustrerad för varje liten miniknapp som ska in i sitt lilla minihål?

Jag har upptäckt att de där knapparna i regel otfast sitter på bodysar/tröjor/skjortor som ska se lite "snyggare" ut, i typ pikéstil. Gissa varför vår unge aldrig har bodysar/tröjor/skjortor i pikéstil på sig? :-p

Kommentarer


Kommentera inlägget här: