collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Snubbla på målsnöret

Kategori: Allmänt

Det var ju så himla nära. Jag hade en hel kvart på mig att hälla över strösockret i den nygamla burken som sambon hämtade från postombudet igår, gå på toa och gå och lägga mig. Allt det borde egentligen ha tagit mig 5 minuter, och då skulle jag ha haft 10 minuter till godo.
Men så var det ju barnet... Han fick för sig att vakna till och vara svåromsövd(tänk vilka fiffiga nya ord jag hittar på) just precis då, så varje gång jag var på väg tillbaka till köket och preciiiis lagt fingrarna på sockerpaketet, så ylade det till inifrån barnets rum. Varje gång(jag gick väl en 3-4 vändor).
Jag hade ju kunnat be sambon ta uppvaken, det hade jag. Men det var ju fotboll igår(som varenda djävla dag just nu) och dessutom Sverige som spelade, så jag hade inte hjärta att be honom lämna TV:n. Inte för att det var någon viktig match. Den kändes ju i ärlighetens namn ganska onödig, men spelar Sverige så tittar man ju ändå. Eller, JAG tittade ju inte i och för sig. Jag tittar sällan på fotboll, framför allt inte om vi redan är körda.

Hur som helst. 22:35 lade jag huvudet på kudden. 5 minuter senare än förhoppningen var. Sorry, ni som bettade till min fördel. Men trodde ni verkligen jag skulle klara det? Det trodde inte jag, framför allt inte när jag hade en förhoppning. Och att gå ut med förhoppningen "offentligt" brukar ju i regel resultera i att man "jinxar" hela grejen, det har vi ju märkt tidigare bl.a annat gällande barnets nattsömn.
Jaja, skit händer. Nu måste jag dra på skorna och åka till jobbet. Och fy snablarns vad trött jag är... se upp, alla älgar/vildsvin/rådjur/fotgängare - idag är jag inte att lita på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: