collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Pimp my altan - the sequel

Kategori: Allmänt

Idag slog vi till med nya utemöbler eftersom det visar sig att jag faktiskt FÅR lön, och därför kan använda skatteåterbäringen som ren bonus. F-n vad skönt!

 
 
Vi gick och suktade efter denna grupp redan förra året, men ekonomin tillät inte då. Och i villfarelsen att jag skulle behöva leva på återbäringen den här månaden, så trodde vi inte att det skulle bli några nya möbler den här sommaren heller.
Sambon har ju redan använt en stor del av sin återbäring till att bygga om altanen, och han står dessutom för de "stora" räkningarna nu när jag gått på föräldrapenning, så den goda nyheten om min lön kom som en skänk från ovan, eller hur man nu säger(jag är ju inte religiöst lagd, direkt).
Visst blev det fint? Vi lyckades dessutom korpa det sista bordet i lager. Tyvärr var iläggsskivorna slut, men det ska tydligen komma in nya till nästa sommar. Och det är kanske lika bra, bara EN iläggsskiva kostade en hel djävla förmögenhet(enligt Mina mått mätt).

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Vad härligt med en sådan överraskning, annars tycker jag överraskningar gällande pengar brukar vara åt det andra hållet. Skönt med nya fräscha möbler, ser jättefint ut!

    2012-06-24 | 23:17:43
    Bloggadress: http://jempie.se
  • Micaela säger:

    Superfint blev det verkligen!

    2012-06-26 | 20:57:27
    Bloggadress: http://micalela.blogg.se

Kommentera inlägget här: