collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Midsommar

Kategori: Allmänt

Jag tog med digitalkameran(den där som brorsdottern kallar för "1800-talskamera" för att den inte är platt) för att dokumentera dagens midsommarfirande. Menne... det blev bara 3 stycken bilder. På Linus. När Linus sitter inne i värdparets(föräldrars) kök och äter majs. Sedan var mamma lite för upptagen med att roa barn, a.k.a. promenera runt i kroppsställning ostbåge med gångövande barn resten av dagen/eftermiddagen/kvällen. Och pappan tänkte inte tanken på att ta kort han heller.
Vi har i alla fall haft väldigt trevligt, även om utgångsläget inte riktigt blev som vi tänkt. Vi tänkte ju att barnet skulle sova förmiddag i vettig tid och sova länge så att han orkade med dagens bravader, men det tänkte ju såklart inte barnet. Han tyckte i stället att han skulle ta ca 45 minuter på sig att somna, för att sedan sova ca 45 minuter och vägra sövas om. Men midsommar blev fint ändå, även om jag själv satt lite fast i mammrollen. Jag missade större delen av dagens 5-kamp för att jag försvann upp på husets övervåning för att söva barn för eftermiddagsvila, och det var ju heller ingen som kom och avlöste mig så jag kunde delta i de övriga grenarna som jag i stället missade. Men men, så är det att vara förälder. Man går miste om en del. Men i min väntan på att någon skulle komma, så lyckades jag själv somna en stund och få mig en skön vila tillsammans med barnet.
Efter nästan 2 timmar blev vi väckta av en snygg högljudd blondin, vilket nog var ganska lägligt då det börjat grillas där nere i trädgården, och ungen måste ju somna på kvällen också.
 
Nej jag måste ju passa på att sända ett stort Tack för ett trevligt midsommarupplägg, vi hade det jättemysigt! Och nästa år(hur nu midsommar tillbringas då), så kommer årets värdpar ha en egen liten bebis vilket är förbaskat skoj!
Barnet sover nu i sin säng(han somnade ca 22:00), och den stackars sambon tror jag också har somnat. Han fick sig en brutal släng huvudvärk framåt kvällen och var knappt funktionell när jag sist tittade till honom, han trodde huvudet skulle sprängas och det gjorde så ont att det kändes som att han behövde spy. Det om något Måste vara migrän(för nej, sambon var lugn och drack nog inte mer än 2 öl och ett par nubbar till sillen allt som allt). Minstackars älskling.
Själv sitter jag och smuttar på något så originellt som rosécider(var tvungen att köpa ett par och testa när jag var på Bolaget igår), och jag måste faktiskt ge tummen upp. Jag är annars inget jättefan av cider då jag tycker det är för sliskigt, men rosén bröt av det sliskiga rätt bra.
Strax ska jag försöka plocka undan lite så att det går relativt snabbt och smidigt att snabbstäda lite i morgon då vi förmodligen väntar besök. Sedan blir det nanna kudde så det sjunger om det.
 
Minns ni 50-talsfrillan tidigare idag? Curlsen under resulterade i detta
kaos...
 
...som tonades ner lite innan avfärd mot midsommarfirandet
 
Majsätning i Skarres kök
 
 
Väl hemma igen återgick mamman genast till status Mjukismorsa
(dock fortf "pimpad" med halsband!)
 
Passade även på att hänga upp krukorna vi hämtade ut hos
paket-ombudet tidigare idag
 
 
Glad midsommar på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: