collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Lite lojt

Kategori: Linus utveckling

Här på bloggen, alltså. Ibland kan jag ju fullkomligt spruta ur mig blogginlägg(även om många av dem mest innehåller bilder av olika slag), men nu har det varit lite skralt ett tag. Detta beror främst på att jag inte haft tid eller ork. Nu när jag jobbar i veckorna får jag så lite tid med sambo och barn, så jag prioriterar dem först och främst. Och så Läser jag bloggar också. I stort sett varje kväll när barnet lagt sig ögnar jag igenom minst ett tiotal olika bloggar som jag följer mer eller mindre slaviskt. Jennies blogg är ett absolut måste, till exempel.
Och så surfar jag gärna in på sidan jag hyser en sådan hatkärlek till att jag bara inte Kan hålla mig därifrån - Familjeliv.se. Det är lite sorgligt, nästan, för varje gång jag går in där och surfar runt i forumet så irriterar jag mig något vansinnigt på somliga medlemmars svar på saker och ting. Jag tror mest jag går in där för att medvetet bli irriterad. Att det rensar huvudet på mig på något sätt, att störa mig på störiga människor, sitta och osa av irritation en stund för att sedan känna ett lugn komma över mig. Är jag sjuk i huvudet? Förmodligen :-p
 
Här hemma gångövas det för kung och fosterland i alla fall. Ungen vill helst av allt gå Ut, typ jämt. Traska ett par varv runt gatan och hälsa på grannarna(vare sig de är hemma eller inte) och stanna och titta på blommor, stenar, katter, bilar, humlor - you name it. Häromdagen var han på väg upp på ena grannens trappa fast hon inte var hemma, och blev asförbannad när jag bar honom därifrån. 
Min rygg är ju inte överförtjust i att gå böjd som en ostbåge på det där viset som det automatiskt blir när man ska hålla en bebis i händerna. Men men, det är bara att bita ihop och härda ut. Ungen ska ju få lära sig gå, Och helst skulle vi se att han hinner lära sig gå utan att man håller i honom innan han börjar på dagis, för dagispersonalens skull.
 
Nu har han börjat äta lite av varje förresten. Korven har blivit mer och mer ointressant, och det är inte så konstigt då den är det enda han ätit under en väldigt lång period. Han har ledsnat, helt enkelt. Så nu har vi tagit ett avbrott från Hot Dogsen och kör på nya favoriten majs. Men han äter ju inte Bara majs, vi erbjuder alltid något mer och hoppas att han vill äta. Idag åt han en skiva blodpudding tillsammans till sina 53 majskorn. Jodå, sambon räknade :-p Ett par små baconbitar fick han i sig också, men han var inte så imponerad av dem.
Även köttbullar har han accepterat igen.
Jag vill ju att han ska börja äta potatis(då vi vuxna tycker så mycket om det), men han är inte lika förtjust som vi. Dock har han ätit potatissallad. Fast utan "salladen" då, jag har sugit bort gegget från potatisbitarna och gett honom, och det har han ätit lite av. Det fick han prova på midsommar. Han åt till och med en sillbit! Jojo!
I övrigt äter han fortfarande sin gröt med god aptit, samt smörgåsar och banan. Och så har han upptäckt att jordgubbar är gott! Vi har inte vågat ge honom så mycket jordgunne än(han har fått typ 1 per tillfälle) ifall han blir prickig, men hittills har vi inte upptäckt någon reaktion. Vi får väl se om det kommer prickar ifall han får flera, men jag hoppas han slipper det så att han kan få äta så mycket han vill. Lite sommargodis, sådär.
 
Usch, ungen fyller 1 om en knapp månad... kan ni förstå? Vår lilla Snuffenuffs ålder kan strax börja räknas i År. Galet.
Har lite ångest över vad vi ska servera för tårta på födelsedagen. Kanske skulle man köra med cupcakes i stället? En cupcake känns som en lagom grej att ställa fram till barnet som hans första "kalasfika", som han kan kladda med som han vill. Å andra sidan har jag aldrig bakat cupcakes och är allmänt usel på att göra muffins, men någon därute kanske har ett kalasbra recept? Själv gillar jag chokladmuffins ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: