collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Betsson, betsafe, unibet...

Kategori: Allmänt

... välj det bettingbolag du själv känner passar dig, och betta på hur du tror att det går för Undertecknad att lägga sig FÖRE 23:00 idag. För det skulle verkligen behövas, jag är totalt Hopplös på det där att komma i säng i tid om kvällarna. Men just kvällstimmarna är ju liksom den enda "egentiden" jag har om dagarna(bortsett från nu när jag jobbar visserligen, men då måste jag ju Jobba och får inte slappa och göra det jag själv vill).
Och jag talar ju givetvis om sådan egentid som innebär att jag har händerna fria från klättrande bebislemmar. När jag kan sitta lugnt och skönt i soffan och nätsurfa, se på TV eller kramas med sambon utan att det klänger omkring en pipig viljestark Linus i famnen på mig. Egentid då jag ENSAM kan sätta mig på toaletten och läsa en tidning och bajsa i godan ro. DET, mina vänner, är livskvalitet!

Visserligen får man springa bort till barnets rum och stoppa i tappad napp ibland, men det är ju inte som under dagtid då den där tappade nappen brukar kunna innebära att barnet vaknar till och kräver omsövning i VÅR säng. Kvällstid ligger han kvar i sin egen säng och somnar om med lite "pschhhh" och smek på kinden.
Och under den där kvällstiden vill man ju gärna beta av lite saker som man inte hinner göra efter jobbet när barnet är vaket(för då har jag barnet klistrat vid någon del av kroppen). Ni vet, plocka upp alla leksaker som ligger spridda över hela huset, hjälpa sambon röja undan lite av det som han själv inte hinner med i köket om dagarna då Han agerar lekfarbror. För att inte tala om att BLOGGA. Hur skulle det se ut om det inte kom upp några inlägg i bloggen?! Katastrof ;)

Jaja. Kontentan av morgonens inlägg(observera att jag under tidig morgon har alla möjligheter i världen till egentid, men då vill jag ju hellre sova :-p) är att jag idag ska försöka komma i säng i lite bättre tid. Jag kliver ju trots allt upp klockan 05:00 den här veckan och behöver lite sömn för att orka jobba.
Mitt mål för kvällen är att ligga nerbäddad senast 22:30. Det är ingen idé att överdriva, för jag vet att jag inte kommer vara i säng tidigare än så. Så, hur höga är oddsen, tror ni?

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Ja du, jag har preciiiiis samma problem som du. Jag kommer INTE i säng för jag fullkomligt älskar att vara "själv" om kvällarna. Tillsammans med Robin då förstås. Men inga ungar. SÅ välbehövligt.

    2012-06-19 | 12:55:25
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: