collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Och bara för att...

Kategori: Allmänt

Barnet är lite FÖR intresserad av TV:n här hemma. Han är rätt beroende faktiskt. 6 månader gammal TV-junkie, klingar illa, jag vet. Men skadan är redan gjord så vad gör man...
jag reagerade dock på hans reaktion inför "Copycat Singers" på 3:an. TOTALT paralyserad bebis. Han har aldrig stått så stilla, så länge, i sin gåstol förr...


Och tidigare idag lyckades han plocka åt sig fjärrkontrollen till TV:n från vardagsrumsbordet. Jag undrar fortfarande hur han bar sig åt, för den SKA ha legat utom räckhåll, men lyckades gjorde han ändå. Nerdreglad fjärrkontroll brukar kunna innebära en viss risk för fuktskador och problem att byta kanal, så jag gick fram för att ta bort den, men se det skulle jag INTE ha gjort för ungen fick totalt psykbryt och började vråla som en ilsken jak. Eller något liknande.
Det slutade med att barnet fick tillbaka fjärrkontrollen. För allas trevnad liksom.


Och för de som är intresserade kan jag ju upplysa om att barnet i skrivande stund, i sin gåstol framför "Copycat Singers" på TV:n, står och bajsar för kung och fosterland(det är i alla fall så det låter på stånket).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: