collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Storhandel

Kategori: Allmänt

Idag stod alltså storhandel på schemat. Så när barnet sovit sina klassiska 30 minuter på förmiddagen, packade vi in oss i bilen och drog mot Norrtälje för vår vanliga rutt runt storbutikerna.

Vi startar alltid med Ö&B, där det köps toalettpapper, MrMuscle, Torky(fast en billigare variant som heter XL), duschcreme/schampoo och kattmat. Dock köper vi inte samma saker varje gång, såklart, utan bara när det tagit slut hemma.
Och idag testade vi för första gången att sätta barnet i den inbyggda barnsitsen på kundvagnen, vilket var en stor succé.


Min mobilkamera är inte jättebra alla gånger. Idag blev det
suddigt.


Efter Ö&B drar vi vidare till Rusta, fast inte för att vi alltid handlar specifika saker där, utan för att det mest är kul att gå runt och titta. För ibland hittar man plötsligt bra-att-ha-saker till billigt pris.
Idag gick vi därifrån med en tavellist som ska upp i köket när vi målat därinne. Så vi var ju tvugna att köpa väggfärg och en roller också ;) Om ett par helger startar Operation: Köksuppfräschning!

Till sist knatar vi in på Willys för månadshandlingen. Jodå, vi är duktiga och storhandlar en gång i månaden för att spara några slantar. Givetvsi blir det småinköp i lokala ICA-butiken 1 mil bort då och då när färskvaror och sådant tar slut, men de "stora" inköpen blir på Willys.
Kanske är det billigare på Lidl eller liknande, det vet jag inget om för jag har aldrig varit där, men det har bara blivit att vi handlat på Willys, och jag tycker om butiken och sortimentet så det duger fint åt oss.
Idag slutade notan på 1400kr, vilket är hyfsat billigt för att vara vi. Men vi behövde inte lika mycket grejer den här gången då vi har mkt kvar hemma från förra månadens inköp.
och tänka sig, barnet höll sig på gott humör genom alla tre butiker! Heureka!

Efter alla inköp skrek det i våra magar, så vi gjorde som vi Alltid gör när vi storhandlat - vi åkte och käkade krubb. Och det görs växelvis på 2 olika ställen - Daisys eller McDonald's, då man får maten snabbt och det är hyfsat billigt. Dessutom vet vi att det finns barnstolar och möjlighet att få barnmat värmd, och sådant betyder mycket nu för tiden.
Just idag blev det Daisys, och när vi satt och åt kom en annan familj med en bebis i samma ålder som Linus och satte sig i andra änden av lokalen. Just denna bebis var på lite dåligt humör och började gråta högljutt, vilket givetvis resulterade i att även Linus blev ledsen. Sympatigråt?
Sambon och jag kunde i alla fall knappt hålla oss för skratt när våra ungar satt där och gapade fram och tillbaka över lokalen. För när den ena blev tyst, fortsatte den andra, vilket triggade igång den första igen. Och det var stooora tårar som rann ner för barnets kinder. Stackarn :)
Lyckligtvis lugnade sig båda barnen till slut, och vi kunde avsluta våra måltider i lugn och ro.

Nu är vi hemma, och har nyligen ätit en kanongod och NYTTIG middag bestående av massa grönsaker, sallad, frukt och keso. Nam nam.
I morgon är det dags för sambon att gå på ett 3-dagarspass på jobbet igen, vilket barnet och jag tycker är astråkigt, så vi får försöka hitta på något skoj. Funderar på att kanske få tummen ur och börja besöka öppna förskolan snart, då barnet så sällan träffar andra bebisar. Han blev ju ledsen sist vi var på en föräldragrupp för att det var läskigt :-p Men jag är ju inte typen som gillar att gå på sådant där. Det är endast för barnets skull som jag kan tänka mig att masa mig dit. Vi får se hur det blir, men jag vill nog helst gå med sällskap av sambon första gången så jag har någon att hålla i handen om det blir läskigt :-p


Middagen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: