collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Seglördag

Kategori: Allmänt

Precis som det låter - idag har det varit segt. Åtminstone från min sida. Sambon däremot fick ett av sina få förekommande städryck och gick runt och torkade rent i köket, vek och lade undan tvätten, städade toaletten i tvättstugan etc. Jag blir sååå glad när han är sådär pysslig och huslig och mysig.
Själv har jag inte lyft många fingrar alls. jag dammade lite i sovrummet typ. och fixade lunch. I övrigt har jag suttit/legat strandad i soffan som en riktig latmask.

Och bara för att chocka(?) lite, och förmodligen orsaka min far och mor ett par huvudskakningar, så ska jag bjussa på en bild som visar hur roligt sambon hade med mig när jag stod och förberedde lunchen. Och jag vill innan understryka att han inte hade roligt på det vis bilden kan få era snuskiga fantasier att tro, utan han ordnade min "utstyrsel" på det där viset medan jag stod och skar potatis. TROTS att jag höll en kniv i handen. Vågat, älskling.



Sådär ja, varsågoda och njut. Lite lördagsgodis sådär. Jag tyckte i alla fall att det var kul.

I övrigt har det som sagt mest varit soffhäng, med en himla massa mobilspelande, då jag upptäckt en ny rolig spel-app som heter DrawSomething. Lite som en blandning mellan Pictionary och Wordfeud typ, som en bekant så fint uttryckte det. Asroligt.
Och så har det ammats och försökts att roa barn också, då lillplutten här hemma har varit lite smyggrinig till och från sista dagarna.
Har återigen sökt med ljus och lykta efter antydan till tänder i munnen på honom, men utan minsta fynd, så vi vet inte om det är något sådant på gång, eller bara en period av allmänt kinkigt humör.
Han är ju inte rakt igenom gnällig, men han sover illa och tröttnar fortare på vad han än har för sig. Men jag hoppas att han ska välja sitt bästa humör i morgon då vi ska åka till hans morbror och kusiner på fika.


Försöka äta upp mamma e kul


Bli inte rädda, jag är inte lika farlig som den zombie jag liknar


Titta, här ser jag nästan mänsklig ut!


Tungrullas e kul?

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Hahaha sjukt kul rumpbild!

    2012-02-19 | 23:23:32
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: