collinus

Livet i byhålan med barn och katter

Krigsskada

Kategori: Allmänt

Till slut kom det en öppning att bylta på barnet och gå ut igår eftermiddag. Det slutade snöa för en stund. Tyvärr snålblåste det till och från, och just vind tycker jag inte om. Speciellt inte när den inte kan bestämma sig för att komma från ETT håll, utan kommer från precis ALLA håll och kanter så det är omöjligt att skydda det stackars barnet från att bli piskad av den rakt i ansiktet.
Fort som bara satan i gatan slängde jag på oss ytterkläder, baxade ut vagnen och satte ungen i den och började skotta. Och satan i gatan vad jobbigt det var. Och vilken tid det tog.

Jag trodde att det skulle bli hus i helvete på ungen efter en stund, eftersom det var kallt och blåsigt och han bara fick sitta rakt upp och ner i sin vagn utan att det hände något mer spännande än att morsan for runt överallt m en spade. Men det var tydligen skitkul.
Han satt där, med röda kinder och näsa, och pratade länge och högljutt om vad som i alla fall Lät som väldigt viktiga saker. Och så fort man ropade på honom eller tittade på honom så blev han skitglad och sken upp som en sol.
Tack och lov för lättroade ungar.



Jag hann precis skotta upp ett tillräckligt stort hål för Saaben att ta sig igenom i vallen efter snöplogen, innan sambon kom rullande hem i nämnda Saab från jobbet. Han hjälpte mig skotta en stund, men tog sedan med sig barnet och gick in, då barnet började bli lite Väl röd och kall om kinderna. Själv fortsatte jag med skottningen tills jag ansåg det vara godkänt skottat, och höll alla fingrar och tår för att det inte skulle komma en lika stor mängd snö till på natten sedan. För då hade jag nog skjutit mig själv i benet så att jag inte KAN skotta mer.

Idag vaknade jag upp med en molvärkande handled. Yee-haw, precis vad man vill ha när man ska baxa runt på en 10-kilosbebis.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    När jag läser sånt här blir jag ÄNNU mer glad och nöjd med att vi drog ifrån vårt radhus, vår lilla tomtjävel och vår värdelösa gemensamma carport och allt skottningsansvar.

    Jag ÄLSKAR att bo i lägenhet! :D

    2012-02-16 | 22:43:14
    Bloggadress: http://jempie.se

Kommentera inlägget här: